|
|
|
|
Az OKGT szerint: nem kell tartani felvásárlástól - 5-7 napi
készlettel rendelkezik az ország
|
1990. október 28., vasárnap - Elegendő, 5-7 napi készlettel
rendelkezik az ország, így nem kell tartani attól, hogy fennakadás
lesz a benzin- és tüzelőanyag-ellátásban - mondotta Zsengellér
István, az Országos Kőolaj- és Gázipari Tröszt vezérigazgatója
vasárnap este az MTI-nek, azt követően, hogy körvonalazódott a
megállapodás a kormány, a munkáltatók és a munkavállalók között.
A vezérigazgató szerencsésnek ítélt meg azt, hogy nem jelöltek meg határidőt a benzinárak felszabadításával kapcsolatban, így nem kell tartani az esetleges felvásárlástól. Jelenleg egyébként rendben érkezik az importolaj az országba, egyaránt üzemel a Barátság és az Adria kőolajvezeték. A termelés folyamatos, az elmúlt napokban elsősorban a szállítás akadozott. Szombat reggeltől a benzinkiszállítás jelentősen javult, ugyanis az ÁFOR felvette a kapcsolatot a magánfuvarozók helyi képviselőivel, s a taxisok közreműködésével, segítségével juttatták el a kutakhoz a teli tartályautókat. Ennek ellenére helyenként kisebb hiányok kialakultak, , mivel a szállítási nehézségek miatt nem tudták mindenütt pótolni időben a benzináremelés hírére teljesen kiürült kutakat.
Zsengellér István elmondotta, hogy pénteken, szombaton és vasárnap drasztikus mértékben visszaesett a benzinvásárlás, ám véleménye szerint egy hónapon belül a fogyasztás valószínűleg visszaáll az eredeti szintre. A korábbi áremeléseknél ugyanis ez volt a tapasztalat.
Az OKGT és az ÁFOR egyaránt felkészült arra, hogy a 12 forintos árcsökkentéssel kapcsolatos technikai műveleteket a kutaknál rövid idő alatt elvégezzék. A hétfő éjféli határidő mindenképpen elegendő az átállásra, de amennyiben ennél rövidebb időben állapodtak volna meg a tárgyalások során, a megegyezés sikere érdekében akkor is biztosították volna a feltételeket.
Zsengellér István hangsúlyozta: már évekkel ezelőtt fel kellett volna szabadítani a benzinárakat. Véleménye szerint az ezzel kapcsolatos megállapodás nagyon időszerű, a jövőben a forgalmazók szabadabban alakíthatják az árakat. Az ÁFOR ma már korántsincs monopolhelyzetben, az üzemanyagnak csupán 60 százalékát forgalmazza, a fennmaradó 40 százalékon a Shell, a British Petroleum, a Total, az Esso, a Fővárosi Garázsipari Vállalat osztozik. A szabadár hatására várhatóan nagyobb verseny alakul ki a jövőben, amely érezteti majd hatását a kutak szolgáltatásainál, s bizonyos különbségek kialakulnak az árakban is. (MTI)
1990. október 28., vasárnap 21:55
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|