|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az 56-os Szövetség kiáltványa
"Nagyvilág polgárai és kormányai, most hozzátok kiáltunk
Mi,
56-osok úgy érezzük, hogy a vérrel kiharcolt demokratikus
vívmányaink és nemzetünk léte végveszélybe került. Éppen ezért most
megismételjük az 56-os mártír Nagy Imre miniszterelnök hajdani
segélykiáltását: segítsetek, segítsetek, segítsetek..."
SZER, Magyar híradó:
Érdemes lett volna odafigyelni Göncz Árpádra
"valószínűleg sok
mindent megtakarított volna magának az ország, ha nemcsak a lakosság
többsége fogadja meg Gönz Árpád államelnök pénteki javaslatát, hogy
őrizze meg türelmét, tartózkodjék a provokációtól, hanem az
Érdekegyeztetető Tanács tagjai is, hogy az egyik fél függessze fel
az áremelést, a másik pedig a blokádot a tárgyalások befejezéséig.
Természetesen nem szeretnék elébevágni a vitának, hogy joga
volt-e egyáltalán az elnöknek javaslata megtételére vagy nem, de azt
hiszem, hogy az események azt igazolják: forintban is, erkölcsiekben
is kisebb lett volna az áldozat, ha megfogadják tanácsát, még akkor
is, ha nem biztosak abban, hogy jogában volt adni.
Erre az államelnökre mindig érdemes odafigyelni. "
|
|
|
|
|
|
|
Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza
|
1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút
14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi
6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh
Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek
elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló
beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A
költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú
Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló
több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében
létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part
ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom
szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az
ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a
Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják
mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről
is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa,
műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.
A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában, több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt keverék.
A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás, novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)
1990. szeptember 16., vasárnap 14:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|