|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Nem indult meg a közlekedés a fővárosban
|
1990. október 27., szombat - Szombat reggel 6 órakor még
nincs foganatja a kormány és a magánfuvarozók közötti éjszakai
megállapodásnak: nem indulhatott meg a fővárosban a felszini
közlekedés. Mint a BKV-nál elmondták: a Metró, a HÉV és a
fogaskerekű üzemkezdettől zavartalanul szállítja az utasokat, a
buszok, villamosok azonban még a garázsból sem juthattak ki a
blokádok miatt. A BKV folyamatosan tárgyal a magánfuvarozók
képviselőivel, s a társaságok vezetői hajlanak is arra, hogy
feloszlassák a torlaszokat, ám a gépkocsik vezetői erre nem
kaphatók. A BKV a hajnali órákban már a rendőség segítségét kérte.
A vonatközlekedés lényegében zavartalan, a MÁV-tól kapott tájékoztatás szerint mindössze a dunaföldvári hídon nem jutnak át a vonatok. Ez azonban nem sok gondot okoz, mert itt szinte nincs is forgalom. Ötszáz percet késik viszont a Pannonia expressz, amely az éjszaka Lökösházán vesztegelt, mert az egyik kocsiban egy ismeretlen férfi megkéselt hulláját találták. A vonat valószinüleg csak reggel 8 óra körül indul tovább Berlin felé.
A mentők és a tűzoltók munkáját ugyan sehol nem akadályozta a magánfuvarozók demonstrációja, a szombati szolgálatok átvétele azonban egyelőre bizonytalannak látszik, hiszen a dolgozók nem tudnak bejutni a munkahelyekre.
Ferihegy fogadja és indítja a gépeket, kisebb késésekre azonban számítani kell. A Malév gondoskodik utasainak a repülőtérre, illetve a repülőtérről való szállításáról.
A Gáz- és Vízművek szervízkocsijai akadálytalanul közlekednek. Szerencsére az elmúlt 24 órában különösebb tennivalójuk nem akadt. Munkájukat az is megkönyíti, hogy mind a Gázműveknek, mind a Vízműveknek külön egységei működnek Pesten és Budán, így a hidakat nem kell igénybe venniük. (MTI)
1990. október 27., szombat 06:41
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|