|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (1. rész)
|
1990. augusztus 10. péntek (MTI) - Ahogy ez más helyeken is lenni szokott, a 35 pilótát számláló mezőnyből öt versenyzőnek csak egy órán keresztül tartott a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futam, amelynek ezen a hétvégén a Hungaroring ad otthont.
A péntek reggeli előselejtezőre kötelezettek közül a két Ligier-versenyző (az olasz Nicola Larini és a francia Philippe Alliot), valamint a két AGS-pilóta (a francia Yannick Dalmas és az olasz Gabriele Tarquini) hajtott a leggyorsabban a 3968 méter hosszú pályán, így ők az edzéseken még mindenféleképpen folytathatják a küzdelmeket, míg öten - a francia Olivier Grouillard (Osella), a belga Bertrand Gachot (Coloni), a brazil Roberto Moreno (EuroBrun), az olasz Claudio Langes (EuroBrun) és a szintén olasz Bruno Giacomelli (Life Racing) - máris csomagolhattak.
Tulajdonképpen érvényesült a papírforma, hiszen a Ligier az év első felében a hockenheimi futam előtt nem is volt az előselejtezősök mezőnyében (az első nyolc verseny alapján az Espo Larrousse és a Ligier helyet cserélt).
Ami a többieket illeti, Gachot, Langes és Giacomelli az idén még egyszer sem tudott bekerülni a legjobb 30 közé, sőt, Langes neve mellett egyetlen GP-rajt sem áll.
Az előselejtező eredményei:
továbbjutottak: 1. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:21.518 p 2. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:21.710 3. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:23.227 4. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.406
kiestek: 5. Olivier Grouillard (francia, Osella) 1:23.582 6. Bertrand Gachot (belga, Coloni) 1:23.670 7. Roberto Moreno (brazil, EuroBrun) 1:24.386 8. Claudio Langes (olasz, EuroBrun) 1:26.514 9. Bruno Giacomelli (olasz, Life Racing) 1:41.431 (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 11:20
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|