|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Magyar autópályák - koncessziók
|
Barta György, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
Bécs, 1990. augusztus 2. csütörtök (MTI-TUD) - Külföldi
cégek nyilvános pályázatokon elnyerhetik majd magyar autópályák
építésének jogát, s egy ideig autópálya-használati díjat
szedhetnek az általuk épített szakaszokon - fejtette ki
csütörtökön a magyar kormány erre vonatkozó terveit Kálnoki Kis
Sándor, a Közlekedési Hírközlési és Vízügyi Minisztérium
államtitkár-helyettese az osztrák APA hírügynökség tudósítójának
adott nyilatkozatában.
Autópálya-használati díj azonban kizárólag a koncessziós szerződéssel épített autópálya-szakaszokon lenne lehetséges, és ott is csak akkor, ha az emiatt esetleg más utakra terelődős forgalom nem veszélyezteti a környezetet - hangsúlyozta Kálnoki Kis Sándor. Mint mondta, szó sem lehet például illetékfizetés vezetéséről a Budapest körüli M 0-ás körgyűrűn.
A velencei Pentagonale-tárgyalásokról frissiben hazatért államtitkár-helyettes elmondta az APA tudósítójának, hogy az olaszok nagy érdeklődést tanúsítanak a tervezett Budapest-Trieszt autópálya magyar szakaszának építése iránt.+++
1990. augusztus 2., csütörtök 16:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|