|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki Osamu óvatosságra int
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a
magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a
helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak -
figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég
elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában.
Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb
japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön
állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és
tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker
titkának az egyik legfontosabb nyitja.
Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.
Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a kockázat. (folyt.)
1990. február 2., péntek 09:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Suzuki úr óvatosságra int 2.
|
- Japánban is minden új nagy kockázattal jár - mondotta, hangsúlyozva, hogy a vegyesvállalat vezetésében a maximális óvatosságra törekednek majd. ,,A politikai rendszer esetleges összeomlását természetesen nem tudjuk megakadályozni, ennek ellenére a japán kormány is arra törekszik, hogy a COCOM-rendelkezések könnyítésével és kereskedelmi garanciával elősegítse a japán iparvállalatok előrenyomulását, a hosszú távú gazdasági támogatás céljából,, - idézi Suzukit a japán lap. Az elnök azt is hangsúlyozta, hogy a Suzuki-projekthez a magyar féltől megkapta a hozzájárulást ahhoz, hogy az egész járműipari együttműködési program felügyeletét ellássa.
A japán cég ennek szellemében arra számít, hogy a japán-magyar együttműködéshez alkalmazni tudja majd teljes gyártási és felügyeleti rendszerét, beleértve az érték- és alapár-felügyeletet, a termelékenység ellenőrzését, a minőségellenőrzési köröket. Előreláthatóan mindent nem tudnak majd úgy alkalmazni, mint Japánban.
A vegyesvállalat a legfelsőbb posztokra magyar vezetőket alkalmaz majd. Maga Suzuki úr is tisztségviselőként vesz részt a terv megvalósításában. A japán autógyártó cég tulajdonos-elnöke japán mintára akarja kialakítani az értékesítési szervezetet is, szakítva a jelenlegi állami kereskedelmi gépkocsi-értékesítési gyakorlattal.
Autószalonok, bemutatótermek építését éppúgy tervezi, mint árusító ügynökök toborzását és kiképzését, mire a termelés beindul. +++
1990. február 2., péntek 09:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|