|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Fővárosi Tanács VB ülése
|
1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.
Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg. Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet. A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás autópálya kiépítése. A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg. Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti véleményezését. (MTI)
1989. december 18., hétfő 18:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|