|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Új híd a Dunán - Beemelték Csepelnél az utolsó szerkezeti elemet
|
1989. szeptember 5., kedd - Újabb szakaszához érkezett az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építése - kedden emelték be a Budafok-Hárostól a Duna felett a Csepel-szigetre átívelő autópályahíd utolsó acélszerkezeti elemét. A 750 méter hosszú 22 méter széles híd szerkezetét a Ganz Acélszerkezet Vállalat készítette el és a Hídépítő Vállalat építette meg. Négy sávban közlekedhetnek majd rajta a járművek. A hídépítés érdekessége, hogy a két parttól indult a Duna közepe felé haladva a szerkezeti elemek összeillesztése, s a Clark Ádám úszódaru segítségével most került helyére az összekapcsolódó utolsó 100 tonnás elem. Ezután hátra van még a pályalemezek felerősítése a hídszerkezetre, s jöhet a sima aszfaltréteg-borítás. Egyébként a második világháború után ez az első olyan, a Nagy-Dunán átívelő híd, amelyet új nyomvonalon építettek ki.
A 900 millió forintos hídberuházás fontos része a világbanki hitelből megvalósuló autópálya körgyűrű építésének. Az 1900 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú félgyűrű - mint ismeretes - Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze a Csepel-szigeten áthaladva. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapest utcáit terhelő forgalom jelentős része elkerülheti a várost. (MTI)
1989. szeptember 5., kedd 14:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|