Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 28.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak

"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:

Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően

"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság felé. Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi: el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton, aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség tiszteletben tartása. Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének záróokmánya. "

A KSZSZ véleménye: vessék el az autópálya-díj ötletét

1989. április 17., hétfő - A Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége hétfői elnökségi ülésén Nagy Ervin közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes ismertette a tárca újabb javaslatait az autópályahasználati-díj bevezetésével kapcsolatban.

A miniszterhelyettes utalt arra, hogy a minisztérium kényszerítő
külső hatásokra terjesztette a kormány elé az
autópályadíj-tervezetet. A díj bevezetésének egyik legnyomósabb
indoka, hogy ezáltal sikerül évente mintegy 1.5 milliárd forintos
bevételhez jutni, ami az útfejlesztésekben az állami részvételt
jelentené, ez ugyanis feltétele, illetve biztosítéka lenne a
külföldi tőke beáramlásának. A tárcát és a kormányt ért bírálatok
hatására most ismételten áttekintik a javaslatot - mondotta Nagy
Ervin -, és újabb megoldási módozatokat terjesztenek a
Minisztertanács elé. Az egyik változat szerint évente 600 forintot
kellene fizetni a sztrádahasználat fejében, ez éves bérleti díj
lenne. Egy másik javaslat: napi, havi és éves jegyeket bocsátanának
ki, ez utóbbi 1000 forintba kerülne, ám ha ezt a variációt fogadnák
el, kapukat kellene építeni az autópályák csatlakozási pontjainál, s
ez körülbelül 3 milliárd forintot emésztene fel. Egy újabb, még
meglehetősen nyers elképzelés szerint éves és negyedéves bérletek
lennének, az egy évre szóló bilétát ezer forintért kellene
megvásárolni.

    Az elnökség tagjai kifejezésre juttatták véleményüket: nem
bíznak abban, hogy a kormány az útadót autópálya-építésre használná
fel, ezen a téren már vannak rossz tapasztalataik; nem utolsósorban
az, hogy a legutóbbi két forintos benzinár-emelésből, az ígéretek
ellenére, egy fillért sem kapott a közlekedési tárca.

    Az elnökség leszögezte: egyik variációval sem ért egyet, mi
több, magával az útadóval sem, mivel az nemcsak a magánautósokat
sújtja, hanem rendkívül hátrányosan érinti a közúti közlekedési
vállalatokat is. Hozzávetőlegesen 150-200 millió forintos
többletkiadást jelentene számukra a díj bevezetése. Ezt csak a
nyereség terhére lehetne kigazdálkodni, vagy a szolgáltatási árakat
kellene növelni. A szakma számára létkérdés az autópálya-építés,
illetve -karbantartás, ám célszerűbb lenne, ha a külföldi működőtőke
mobilizálásához szükséges 1.5 milliárd forintot más forrásból
biztosítaná a kormány. Egy ötlettel is szolgáltak az elnökség
tagjai: véleményük szerint, ha a mostani benzinár egy részét,
nevezetesen literenként egy forintot erre a célra elkülönítenének,
akkor évente összejönne a szükséges összeg. (MTI)


1989. április 17., hétfő 17:41


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD