Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 27.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Autóklub küldött közgyűlésének nyilatkozata

"A Magyar Autóklub küldött közgyűlése határozottan elítéli az üzemanyagár-emelések mértékét és módját, s kijelenti, hogy az elkapkodott drasztikus intézkedés a jelenlegi országos feszültség forrása. A közgyűlés megállapítja, hogy ez nem csupán a taxisok és fuvarosok ügye, hanem közvetlenül két és félmillió családra, közvetve pedig - a benzinár-emelésekből fakadó további áremelkedések révén - az egész társadalomra indokolatlanul súlyos terheket rak."
SZER, Magyar híradó:

A válságról

" Rögzítsük először: kockán külföldi hírnevünk, veszélyben az irányunkban eddig mindenütt megnyilvánuló rokonszenv. Persze, azonnal és egylélegzetre tegyük hozzá: ez nem jelentheti, hogy sommásan el kell ítélni a szállítási dolgozók akcióját. Nem kell taxisofőrnek lenni ahhoz, hogy megértsük, mit jelent a benzin árának 70-75 százalékos felemelése egy kisvállalkozó számára, aki családjával együtt él ebből: az autóból, amelyért éveken át dolgoztak. Még csak azt, hogy esetleg szakmát kell változtatni ha nem bírja a megterhelést -, hogy tiltakozik, kiútat, megoldást keres? - Természetes. Akár törvénytelen blokáddal? Nem helyeslem - de megértem. Mindig csak másodszor érthető az áremelésben legjobban érintettek: a szállítási vállalkozók elkeseredése. Akkor tehát a kormány hibás, amely felemelte a benzinárakat? Korántsem. Sőt: ez volt az egyedüli megoldás."

Országos helyzetkép - áll a blokád (1. rész)

1990. október 27., szombat - Az MTI megyei tudósítóinak szombat reggeli gyorsjelentései szerint az éjszaka általában nyugodtan telt el, atrocitásokról sehonnan nem érkezett híradás. A blokád általában mindenütt állt, a tömegközlekedés nem indult meg, a közüzemű, a megkülönböztetett jelzéseket viselő és az élelmiszert szállító gépkocsikat azonban beengedték a városokba.


Pécsett - a város vezetői és a taxisok közötti megállapodásnak
megfelelően - gyakorlatilag felszámolták a zárásokat a város
belterületén, viszont útakadályokat képeztek a városba vezető
útvonalakon, a várostábláknál. Pillanatnyilag kilenc torlasz áll
Pécsett. A város belterületén konszolidálódott a helyzet, járnak az
autóbuszok, közlekednek a közüzemi járművek.

    Miskolcon teljes a zárlat. Öt körgyűrű övezi a várost. Éjszaka
egy órára átmenetileg egy-egy fél sávot szabaddá tettek és ez idő
alatt a városi buszok kivonulhattak. Sátoraljaújhely és Edelény is
rövid időre fölszabadult, de Leninvárost lezárták.

    Veszprém megyében 30 közlekedési csomópontot zártak el. Teljes
volt az akadályoztatás Veszprémben, Tapolcán, Várpalotán és Pápán,
ezekben hat-hat zárás áll.

    Zalaegerszegen a várost hét helyen gyakorlatilag hermetikusan
lezárták. Az osztrák gépkocsikat általában átengedik, csakúgy mint a
társasbuszokat. Az élelmiszerszállító gépkocsik és a tejbegyűjtő
járatok mindenütt zöld utat kaptak.

    Szolnokon lényeges változás, hogy az éjszaka folyamán a 20 órán
át ott veszteglő több száz gépkocsit kiengedték a városból. A
rendőrség kérése, hogy az elzárásokat a gépkocsivezetők lehetőleg a
város külső területeire helyezzék át.

    Nyiregyházánál kritikus helyzet alakult ki a 4-es főuton, ahol
800-1000 külföldi gépkocsi rekedt meg. Vezetőiket és utasaikat a
vöröskereszt és a Máltai Szeretetszolgálat látta el élelemmel.

    Székesfehérváron a város területén több ezer gépkocsi torlódott,
ezért éjszaka átmenetileg megszüntették az elzárásokat, a gépkocsik
elhagyhatták a várost, majd miután megtisztították a csomópontokat,
újra helyreállították a torlaszt.

    Heves megyei jelentés, hogy éjjel fél 2 órakor Füzesabony
környékén megszüntették a blokádot, így szabad az út észak felé.

    Kaposvárott a belső blokádot már pénteken megszüntették, majd
szombaton reggel 6 és 7 óra között a külső torlaszoknál is
átmenetileg feloldották a zárást, de 7 órától ismét helyreállították
azt. A helyi tömegközlekedés működik. (folyt.köv.)



1990. október 27., szombat 08:08


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD