|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MTI közleménye - A hírügynökség visszautasítja Csurka István rágalmait
"A Magyar Távirati Iroda igazgatótanácsa, Szakszervezeti
Bizottsága, valamint a Magyar Hírügynökségi Újságíró Kamara
ügyvezető elnöksége - az intézmény valamennyi, a pártatlan, objektív
tájékoztatást szolgáló munkatársa nevében - a leghatározottabban
visszautasítja Csurka Istvánnak a Magyar Távirati Irodát ért, az
újságírók becsületét sértő rágalmait.
"
BBC, Panoráma:
Tiranai találkozó
"A balkáni országok külügyminisztereinek első, 1988-as belgrádi
találkozója óta a térségben a politikai helyzet lényegesen többet
változott, mint az azt megelőző két évtizedben. Bulgária és Albánia
kivételével Kelet Európában összeomlott a kommunizmus és a Varsói
Szerződés is szétesőfélben van. Míg Romániában továbbra is a volt
kommunisták kezében van a hatalom, az el nem kötelezett Jugoszlávia
legnagyobb köztársaságában, Szerbiában is győzelemre számíthatnak a
rövidesen sorra kerülő választásokban."
|
|
|
|
|
|
|
Kelet-európai autós körkép (2.rész)
|
A General Motors szintén közös vállalatot alapított a Rábával, 1992-től 200 ezer motort és 15 ezer Opel Kadettet állítanak elő. A motorok többségét az amerikai gyár európai üzemeibe exportálják majd. A Ford szintén tervez egy 70 millió dolláros beruházást alkatrészek gyártására; az export 1993-tól indulna be.
Magyar autóipari források évente mintegy 250 ezer darabra becsülik a hazai keresletet. A volt szocialista országokból származó autóimport a jövő évben várhatóan 30-40 ezer darabra csökken a jelenlegi 140-150 ezres tételről. A Nyugatról származó import meredeken fog emelkedeni.
A fő figyelem jelenleg a Skodáért vívott versenyre irányul. Több nyugati cég is részesedéshez szeretne jutni a csehszlovák autógyárban. A Renault a svéd Volvóval 13 milliárd frankot ajánlott fel a Skoda 40 százalékáért, de a Volkswagen is versenyben van. A Skoda évente 190 ezer autót gyárt, ennek mintegy egyharmadát - főként Nyugati - exportra. A gyár azt tervezi, hogy az ezredfordulóra megduplázza termelését.
A Volkswagen és a GM más üzletekbe is beszállna. Az amerikai gyár például tárgyalásokat folytat a prágai kormánnyal egy sebességváltókat gyártó üzem felépítéséről. A gyár évente 250 ezer darabot állítana elő a GM nyugat-európai üzemei részére.
A brit Rover vállalat ez év végéig dönt arról, hogy felállítson-e egy vegyes vállalatot a bolgár Vamóval. A vegyes vállalatot vagy a Rover Maestros modelljének összeszerelésére hoznák létre, vagy alkatrészeket gyártanának kész modellekért cserébe. A Volkswagen és a Fiat gyártósorok felállításáról tárgyal Bulgáriával.
Lengyelország - Kelet-Európa legnagyobb autógyártója - egymilliárd dolláros üzletet akar kötni a Fiattal, hogy az egyik nagy autógyára, az FSO 1994-től évente 120 ezerre növelje termelését. A másik nagy lengyel gyár, az FSM új, Fiat tervezésű modellel szeretne kijönni jövőre. A 350 ezres éves szériát az olasz cég értékesítési hálózatán keresztül dobnák piacra.
A Renault - amelynek 12-es modellje alapján gyártják a Dáciákat - részt venne a román autóipar további fejlesztésében is. Az Oltcit - amely korábban licenc alapján a Citroen GS modelleket gyártotta - e hónap elején megbukott, 14,5 milliárd frank veszteséget és adósságot halmozva fel. A cég most másik partnert keres, jelenleg a japán Nissannal folytat tárgyalásokat a lehetséges együttműködésről. +++
1990. október 24., szerda 13:40
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|