Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 24.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MTI közleménye - A hírügynökség visszautasítja Csurka István rágalmait

"A Magyar Távirati Iroda igazgatótanácsa, Szakszervezeti Bizottsága, valamint a Magyar Hírügynökségi Újságíró Kamara ügyvezető elnöksége - az intézmény valamennyi, a pártatlan, objektív tájékoztatást szolgáló munkatársa nevében - a leghatározottabban visszautasítja Csurka Istvánnak a Magyar Távirati Irodát ért, az újságírók becsületét sértő rágalmait. "
BBC, Panoráma:

Tiranai találkozó

"A balkáni országok külügyminisztereinek első, 1988-as belgrádi találkozója óta a térségben a politikai helyzet lényegesen többet változott, mint az azt megelőző két évtizedben. Bulgária és Albánia kivételével Kelet Európában összeomlott a kommunizmus és a Varsói Szerződés is szétesőfélben van. Míg Romániában továbbra is a volt kommunisták kezében van a hatalom, az el nem kötelezett Jugoszlávia legnagyobb köztársaságában, Szerbiában is győzelemre számíthatnak a rövidesen sorra kerülő választásokban."

Kelet-európai autós körkép (2.rész)


A General Motors szintén közös vállalatot alapított a Rábával,
1992-től 200 ezer motort és 15 ezer Opel Kadettet állítanak elő. A
motorok többségét az amerikai gyár európai üzemeibe exportálják
majd. A Ford szintén tervez egy 70 millió dolláros beruházást
alkatrészek gyártására; az export 1993-tól indulna be.

    Magyar autóipari források évente mintegy 250 ezer darabra
becsülik a hazai keresletet. A volt szocialista országokból
származó autóimport a jövő évben várhatóan 30-40 ezer darabra
csökken a jelenlegi 140-150 ezres tételről. A Nyugatról származó
import meredeken fog emelkedeni.

    A fő figyelem jelenleg a Skodáért vívott versenyre irányul.
Több nyugati cég is részesedéshez szeretne jutni a csehszlovák
autógyárban. A Renault a svéd Volvóval 13 milliárd frankot
ajánlott fel a Skoda 40 százalékáért, de a Volkswagen is
versenyben van. A Skoda évente 190 ezer autót gyárt, ennek mintegy
egyharmadát - főként Nyugati - exportra. A gyár azt tervezi, hogy
az ezredfordulóra megduplázza termelését.

    A Volkswagen és a GM más üzletekbe is beszállna. Az amerikai
gyár például tárgyalásokat folytat a prágai kormánnyal egy
sebességváltókat gyártó üzem felépítéséről. A gyár évente 250 ezer
darabot állítana elő a GM nyugat-európai üzemei részére.

    A brit Rover vállalat ez év végéig dönt arról, hogy
felállítson-e egy vegyes vállalatot a bolgár Vamóval. A vegyes
vállalatot vagy a Rover Maestros modelljének összeszerelésére
hoznák létre, vagy alkatrészeket gyártanának kész modellekért
cserébe. A Volkswagen és a Fiat gyártósorok felállításáról tárgyal
Bulgáriával.

    Lengyelország - Kelet-Európa legnagyobb autógyártója -
egymilliárd dolláros üzletet akar kötni a Fiattal, hogy az egyik
nagy autógyára, az FSO 1994-től évente 120 ezerre növelje
termelését. A másik nagy lengyel gyár, az FSM új, Fiat tervezésű
modellel szeretne kijönni jövőre. A 350 ezres éves szériát az
olasz cég értékesítési hálózatán keresztül dobnák piacra.

    A Renault - amelynek 12-es modellje alapján gyártják a
Dáciákat - részt venne a román autóipar további fejlesztésében is.
Az Oltcit - amely korábban licenc alapján a Citroen GS modelleket
gyártotta - e hónap elején megbukott, 14,5 milliárd frank
veszteséget és adósságot halmozva fel. A cég most másik partnert
keres, jelenleg a japán Nissannal folytat tárgyalásokat a
lehetséges együttműködésről. +++



1990. október 24., szerda 13:40


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD