|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Ferjánczék is indulnak (1. rész)
|
1990. október 18. csütörtök (MTI) - A MAVAD Vadgazdálkodási és Kereskedelmi Részvénytársaság és a 4 WD Club-Budapest idén immár harmadszor rendezi meg nemzetközi autós-motoros versenyét - hangzott el az eseményt megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón, amelynek a Sport Plusz étterem adott otthont. Dr. Kovács Miklós, a MAVAD Rt. elnök-vezérigazgató-helyettes, a szervezőbizottság elnöke először is arra hívta fel a figyelmet, hogy ismét megváltozott a rendezvény elnevezése, a Maraton MAVAD Rali és a Magyar MAVAD Rali után ezúttal Magyar MAVAD Raid néven fut. Ehhez tudni kell, hogy a Nemzetközi Autósport Szövetség (FISA) előírásai szerint a kilenc naposnál rövidebb, 8000 km-t meg nem haladó erőpróbákat sem maratoninak, sem ralinak nem nevezhetik, hiszen ezek az úgynevezett Cross Country Raid viadalok sorába tartoznak.
Egyébként ez a verseny idén még csak a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) versenynaptárában szerepel, de a szervezők szeretnék, ha jövőre a FISA-naptárban is helyet kapna. Ennek érédekében már be is fizették a bejegyzési díjat, 22 500 francia frank előleget.
Ami a viadalt illeti: a rendezők a tavalyi évhez hasonlóan 2000 km-es távot jelöltek ki, azonban változás, hogy a terepjáró autósok, motorosok nem öt, hanem hat napon keresztül hajtanak az úttalan utakon. Programba iktattak ugyanis egy prólógot a péceli cross-pályán, ahol a résztvetők ügyességi versenyét tekinthetik meg az érdeklődők. Az esemény hivatalosan október 28-tól november 3-ig tart, de az első napon még csak a gépátvételre kerül sor, a másodikon a prológra, s csak a harmadikon kezdődik a nagy hajtás. Az indulók Budapestről a Vajdahunyad-várától rajtolnak, s ugyanoda érkeznek vissza. Közben Balatonfüreden, Balatonföldváron, Szegeden és Hajdúszoboszlón pihenik ki a napok fáradalmait.
Margó György versenyigazgató arról számolt be, hogy az eddig beérkezett jelentkezések alapján 35 autó és 21 motor vág neki a megméretésnek, a hazaiak mellett olaszok és franciák neveztek. A magyar versenyzők közül ott lesz az EB-bronzérmes Ferjáncz Attila, dr. Tandari János rali kettős és az idei Paris - Dakar ralira készülő két motoros, Zsembery Barnabás és Juhász István is. (folyt.köv.)
1990. október 18., csütörtök 14:04
|
Vissza »
|
|
Ferjánczék is indulnak (2. rész)
|
Az eddigi MMR győzesei:
1988: motorosok: Sandro Temporin (olasz) autósok: Sorghini, Ansaloni (olasz)
1989:
motorosok: Massimo Marmiroli (olasz) autóspok: Fioretto, Granzotto (olasz) +++
1990. október 18., csütörtök 14:06
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|