Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 18.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak

"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:

Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?

"... számolni kell az olajválság Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni. Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van ezeken a tárgyalásokon."

A királycsináló - 1.

1990 október 18. csütörtök (MTI-Panoráma) - Aki meghallgatja a tanácsait, pontosabban igényebeveszi a kinált szolgáltatást, aligha bánja meg. Tanusítja ezt George Bush, az Egyesült Államok elnöke, Francois Miterrand, a Francia Köztársaság elnöke, vagy akár Franz Vranitzky, aki a fölényes választási győzelem után politikai befolyását tekintve ha lehet még több lesz, mint az Osztrák Köztársaság kancellárja.


Ami fenti vezető politikusok választási győzelmében közös, az a
pórizsi nemzetközi reklámcég, a ,,Roux, Séquéle, Cayzac és Goudard,,
(RSCG) közreműködése választási hadjáratuk megszervezésében. A cég
élén lényegében Jean Michel Goudard áll; ő egyengette annak idején
Chirac pályáját. Az elméleti ,,főnök,, azonban manapság inkább
Jacques Séquéle, akinek Mikterrand és most Vranitzky is meglehetősen
sokat köszönhet,. Az ő elmélete nem túl bonyolult: szent
meggyőződése, hogy eladni csak azt a terméket lehet, amelyet fel
lehet hozni csúcsszintre, s ez nemcsak egy-egy autómárkára, vagy
kávéfajtára vonatkozik, hanem a politikusokra is. Végülis őket is
meg kell kell vetetni, ha nem is a szupermarketen..

    A minden országra érvényes általános elméleteken túlmenően
természetesen az ügynökség a legteljesebb bizalommal támaszkodik az
érintett országokban tevékenykedő képviselőire. Günther Jasch, az
ausztriai leányvállalat vezetője ugy véli, hogy a reklámhadjáratnak
nagyjából tíz százalék szavazatnyereség köszönhető, talán a
legfontosabb tíz százalék, az ami az elsöprő többségét biztosítja
Vranitzky pártjának (42,79 százalék a második Néppárt 32,06
százalék). Mert azt senki nem vonja kétségbe, hogy ezt a választást
nem a szocialista párt nyerte meg, hanem Franz Vranitzky, akit, nem
utolsósorban a francia reklámcég ötletétől vezérelve, egyszerüen
csak ,,Vranz,,-nak becézték.

    S hogy miként kezd bele az ,,árú csomagolásába,, a Mester,
Jacques Séquéla, abból nem csinál különösebb titkot. Ahogyan a
Presse munkatársának elmondta, előbb alaposan fel kell mérni, milyen
az illető stilusa, karaktere, jellege, a ha nincs neki, akkor
gyorsan elő kell állítani. Mert ez a legnagyobb baj. Csak az igazi
szupersztárok egyéniségek, anélkül pedig a dolog nem igazán megy. Ez
az ,,áruszemlélet,, egy csöppet sem sértő. A reklámszakember önmagát
aféle sebésznek tekinti, aki tudatosan formálja a kése alá kerülő
anyagot. A nagy titok: ha kialakul ez az egyéniség, stilus,
karakter, akkor azon semmiképpen nem szabad változtatni. Még ha
eleinte nem is látszik a biztos siker. Öt percenként módosított
arculat - ez a legrosszabb kampányfogás. (folyt)



1990. október 18., csütörtök 11:44


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD