|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
A királycsináló - 1.
|
1990 október 18. csütörtök (MTI-Panoráma) - Aki meghallgatja
a tanácsait, pontosabban igényebeveszi a kinált szolgáltatást,
aligha bánja meg. Tanusítja ezt George Bush, az Egyesült Államok
elnöke, Francois Miterrand, a Francia Köztársaság elnöke, vagy akár
Franz Vranitzky, aki a fölényes választási győzelem után politikai
befolyását tekintve ha lehet még több lesz, mint az Osztrák
Köztársaság kancellárja.
Ami fenti vezető politikusok választási győzelmében közös, az a pórizsi nemzetközi reklámcég, a ,,Roux, Séquéle, Cayzac és Goudard,, (RSCG) közreműködése választási hadjáratuk megszervezésében. A cég élén lényegében Jean Michel Goudard áll; ő egyengette annak idején Chirac pályáját. Az elméleti ,,főnök,, azonban manapság inkább Jacques Séquéle, akinek Mikterrand és most Vranitzky is meglehetősen sokat köszönhet,. Az ő elmélete nem túl bonyolult: szent meggyőződése, hogy eladni csak azt a terméket lehet, amelyet fel lehet hozni csúcsszintre, s ez nemcsak egy-egy autómárkára, vagy kávéfajtára vonatkozik, hanem a politikusokra is. Végülis őket is meg kell kell vetetni, ha nem is a szupermarketen..
A minden országra érvényes általános elméleteken túlmenően természetesen az ügynökség a legteljesebb bizalommal támaszkodik az érintett országokban tevékenykedő képviselőire. Günther Jasch, az ausztriai leányvállalat vezetője ugy véli, hogy a reklámhadjáratnak nagyjából tíz százalék szavazatnyereség köszönhető, talán a legfontosabb tíz százalék, az ami az elsöprő többségét biztosítja Vranitzky pártjának (42,79 százalék a második Néppárt 32,06 százalék). Mert azt senki nem vonja kétségbe, hogy ezt a választást nem a szocialista párt nyerte meg, hanem Franz Vranitzky, akit, nem utolsósorban a francia reklámcég ötletétől vezérelve, egyszerüen csak ,,Vranz,,-nak becézték.
S hogy miként kezd bele az ,,árú csomagolásába,, a Mester, Jacques Séquéla, abból nem csinál különösebb titkot. Ahogyan a Presse munkatársának elmondta, előbb alaposan fel kell mérni, milyen az illető stilusa, karaktere, jellege, a ha nincs neki, akkor gyorsan elő kell állítani. Mert ez a legnagyobb baj. Csak az igazi szupersztárok egyéniségek, anélkül pedig a dolog nem igazán megy. Ez az ,,áruszemlélet,, egy csöppet sem sértő. A reklámszakember önmagát aféle sebésznek tekinti, aki tudatosan formálja a kése alá kerülő anyagot. A nagy titok: ha kialakul ez az egyéniség, stilus, karakter, akkor azon semmiképpen nem szabad változtatni. Még ha eleinte nem is látszik a biztos siker. Öt percenként módosított arculat - ez a legrosszabb kampányfogás. (folyt)
1990. október 18., csütörtök 11:44
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|