|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza
|
1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút
14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi
6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh
Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek
elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló
beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A
költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú
Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló
több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében
létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part
ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom
szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az
ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a
Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják
mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről
is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa,
műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.
A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában, több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt keverék.
A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás, novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)
1990. szeptember 16., vasárnap 14:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|