Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 18.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak

"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:

Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?

"... számolni kell az olajválság Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni. Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van ezeken a tárgyalásokon."

Ismét szállít a Rába

1990. január 25. csütörtök - A nagyüzem vezetőitől kapott tájékoztatás szerint csütörtöktől ismét szállít motorokat és futóműveket a Csepel Autógyárnak a győri Rába Magyar Vagon- és Gépgyár. E döntésükben fontos része van annak, hogy a csepeli partner az utóbbi napokban némileg csökkentette a Rába gyárral szembeni tartozásait. Ezzel együtt Győrött nem titkolták, hogy amennyiben nem rendeződik a kritikus pénzügyi helyzet, ismét felfüggesztik a szállításokat.


Az ügy előzményeként, mint arról kedden hírt adtunk, a győri
Rába Magyar Vagon- és Gépgyár megszüntette az autóbuszmotorok és
futóművek szállitását a Csepel Autógyárnak. A hazai üzemek közötti
kapcsolatokban szinte példátlan intézkedés indoklásaként a dunántúli
nagyüzem arra hivatkozott: nincs módjában az, hogy továbbra is
hitelezzen a csepeli gyárnak, amely már több mint 760 millió
forinttal adósa.

    Közismert viszont, hogy a csepeli üzem a Rába-termékeket,
feldolgozva, az Ikarusnak szállítja tovább. A győri bejelentés ilyen
módon az autóbuszgyártásra is hatással volt. Az Ikarusban kedden úgy
nyilatkoztak: a győri ,,ultimátum,, nyomán a leállás veszélye
fenyegeti őket. Ez a vész most, legalább egyelőre, az ő fejük fölül
is elhárult. (MTI)



1990. január 25., csütörtök 18:05


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD