|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét szállít a Rába
|
1990. január 25. csütörtök - A nagyüzem vezetőitől kapott
tájékoztatás szerint csütörtöktől ismét szállít motorokat és
futóműveket a Csepel Autógyárnak a győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár. E döntésükben fontos része van annak, hogy a csepeli
partner az utóbbi napokban némileg csökkentette a Rába gyárral
szembeni tartozásait. Ezzel együtt Győrött nem titkolták, hogy
amennyiben nem rendeződik a kritikus pénzügyi helyzet, ismét
felfüggesztik a szállításokat.
Az ügy előzményeként, mint arról kedden hírt adtunk, a győri Rába Magyar Vagon- és Gépgyár megszüntette az autóbuszmotorok és futóművek szállitását a Csepel Autógyárnak. A hazai üzemek közötti kapcsolatokban szinte példátlan intézkedés indoklásaként a dunántúli nagyüzem arra hivatkozott: nincs módjában az, hogy továbbra is hitelezzen a csepeli gyárnak, amely már több mint 760 millió forinttal adósa.
Közismert viszont, hogy a csepeli üzem a Rába-termékeket, feldolgozva, az Ikarusnak szállítja tovább. A győri bejelentés ilyen módon az autóbuszgyártásra is hatással volt. Az Ikarusban kedden úgy nyilatkoztak: a győri ,,ultimátum,, nyomán a leállás veszélye fenyegeti őket. Ez a vész most, legalább egyelőre, az ő fejük fölül is elhárult. (MTI)
1990. január 25., csütörtök 18:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|