Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 18.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak

"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:

Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?

"... számolni kell az olajválság Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni. Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van ezeken a tárgyalásokon."

Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi- gyártási kooperációkról (1. rész)

1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi vegyesvállalat alapítási törekvései.


Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta
tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik
gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban
közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a
vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari
Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is
folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások
közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ
főhatóságokkal.

    Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett
beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább
kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar
Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a
legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi
100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a
gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a
General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott
1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a
tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a
motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal
nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog
telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat
termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki
színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)



1990. január 12., péntek 16:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD