|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
A terv szerint: 1994-re elkészül az M1-es autópálya - Tájékoztató a MTESZ-ben
|
1989. október 30., hétfő - Javában dolgoznak már az M1-es autópálya Tatabánya és Győr közötti második pályájának építésén, amely várhatóan a jövő évben elkészül. Ezt követően kerülhet az M1-es autópálya győri elkerülő szakaszának kiépítésére; M1-es e szakaszához várhatóan még a jövő évben hozzákezdenek - ezt jelentették be azon a hétfői tájékoztatón, amelyet a MTESZ székházában tartottak az autópálya tervezésével kapcsolatos kérdésekről.
Az UVATERV képviselője elmondta: az M1-es autópálya Győrt elkerülő szakaszának tanulmánytervei már korábban elkészültek, jelenleg az engedélyezési dokumentumokat állítják össze. Az új út Győr városát délről kerüli majd el, és az úgyenevezett közműsáv déli oldalán halad, a 85-ös - Sopronba vezető - útig. E szakasz 23 kilométer hosszú lesz, és várhatóan 1993-ra készül el. A győri úgynevezett elkerülő szakasz építésével párhuzamosan szeretnék elkezdeni a Győr és az országhatár közötti autópálya további 44 kilométeres részének kiépítését is, amely 1994-re készülne el. Ehhez kapcsolódna az M15-ös 15 kilométeres szakasza, amely az M1-es autópályát kötné össze a csehszlovák országhatárral, Rajka irányában. E pálya leágazása az M1-esről Levél községnél lenne. A teljes beruházás költsége a számítások szerint mintegy 16 milliárd forint lesz, amelyre fedezetet az útalapból, valamint a vállalkozásszerű építésből kell előteremteni. Ha Budapesten rendezik meg az 1995-ös világkiállítást, akkor a megfelelő összeg előteremtése, úgy tűnik, nem ütközik komolyabb nehézségbe. Természetesen az M1-es és M15-ös autópálya említett szakaszát a világkiállítás esetleges elmaradása esetén is meg kell építeni, mivel az út már a jelenlegi forgalmat sem tudja kiszolgálni. Emellett - mondta az UVATERV szakértője - a többi magyarországi autópálya építése szintén sürgetővé vált, ugyanis mind az M5-ös, az M3-as, továbbá az M7-es pályák csak részben készültek el, s továbbépítésüket nem lehet elodázni. (MTI)
1989. október 30., hétfő 12:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|