|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszternek (OS)
|
Budapest, 1989. április 12., szerda - Tisztelt Miniszter Úr A Magyar Demokrata Fórum Százhalombattai Szervezete nevében - csatlakozva gödöllői barátaink kezdeményezéséhez - tiltakozunk az autópályákra vonatkozó használat díj bevezetése ellen A tervezett intézkedésük ismételten a lakosságot sújtja, melynek nagy része már napjainkban is akadályozva van gépkocsijának használatában, mert a magas üzemanyag-árakat nem tudja kifizetni a folyamatosan romló életszínvonala miatt. Ember- és társadalom-ellenesnek tartjuk az intézkedést, mert azzal az elhanyagolt és kis áteresztő képességű mellékutakra kényszerítik a forgalom jelentős részét, így ott fokozódik az utak további elhasználódása, növekszik a balesetveszély, a zajártalom és a környezetszennyezés. Az utak rossz minősége miatt növekedni fog a gépjárművek meghibásodása, így tovább nő az alkatrészellátás és a javító kapacitás hiánya. A használati díjakból eredő bevételek zömét - az egyébként is kizsigerelt - vállalati üzemeltetőktől várják, akik a költségeket ismét a fogyasztókra fogják áthárítani. Cinikusnak és bőntetendőnek tartjuk azon hozzáállást, ami a Danubius rádióban hangzott el a minisztérium munkatársa részéről, miszerint akiknek nincsen pénzük, azok használják a mellékutakat. Jogtalannak és erkölcsileg megalapozatlannak tartjuk a tervezetet azért is, mert ezekbe az autópályákba már minden magyar állampolgár forintjai beépültek, mert Ők termelték meg az állami költségvetés azon részét is, amelyből csonka autópályáink elkészültek. Követeljük, hogy a kormányzat álljon el szándékától és a jövőben se foganatosítson hasonló intézkedéseket A nemzeti közmegegyezés érdekében javasoljuk, hogy a hatalom ne terhelje újabb hibás döntéssel azt a - korábbi - valótlan állítását, hogy az üzemanyagár-emelésekből befolyt többlet hasznot az úthálózatunk bővítésére fordítja, mert a népből csak ellenszenvet váltanak ki az ilyen és hasonló, képtelen kormány-intézkedések A Magyar Demokrata Fórum Százhalombattai Szervezete (OS)
1989. április 12., szerda 18:16
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|