Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 11.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A politikai foglyok és az ,56-osok közleménye

"A világtalálkozóról előzetesen annyit, hogy a fővédnökasszonya Nagy Erzsébet, mártír-miniszterelnökünk leánya, fővédnökei Göncz Árpád köztársasági elnök, Antall József miniszterelnök és Für Lajos honvédelmi miniszter."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:

Növekedhet-e ugrásszerűen az USA keleti kereskedelme?

"Normális kereskedelmi kapcsolatok létesültek máris Magyarországgal, Lengyelországgal és Jugoszláviával. Állandó növekedés várható tehát, de semmiesetre sem drámai növekedés. Miért? Mert ezeknek az államoknak a saját gazdasági életük áll leginkább az útjukban. Roppant nehezükre esik olyan minőségi árut készíteni, amely versenyképesnek bizonyulhat, tehát az Egyesült Államok is megvásárolhatná."

Villamosított vasútvonalat avattak Keszthelyen

1990. december 18., kedd - Kedden a keszthelyi vasútállomáson felavatták a MÁV legújabban villamosított, Fonyód-Keszthely közötti 33 kilométeres szakaszát. Ezzel - összességében mintegy kétmilliárd forintnyi ráfordítással - befejeződött a Balaton déli vasútvonalának korszerűsítése. Jelenleg az országban a villamosított hálózat hossza meghaladja a 2100 kilométert, a vasútvonalakon 28 százalék fölé emelkedett a villamos vontatás. A beruházás részben állami költségvetési támogatásból, továbbá vállalati fejlesztési alapból és bankhitelből valósult meg. A munkák generáltervezője a MÁV Tervező Intézete, kivitelezője pedig a Villamos Vontatási Főnökség volt, számos alvállalkozóval együttműködve. Az átállás e vonalszakaszon évente mintegy 1800 tonnányi gázolaj megtakarítását jelenti, az üzemeltetés energiaköltsége a korábbinak mindössze 35-40 százaléka.


A villanymozdonyok megjelenésével gyorsabb, kényelmesebb lesz
Keszthely és a főváros közötti utazás. A pálya 160 kilométeres
óránkénti sebességre alkalmas, valamennyi állomáson korszerűsítették
a térvilágítást.(MTI)



1990. december 18., kedd 15:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD