|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A politikai foglyok és az ,56-osok közleménye
"A világtalálkozóról előzetesen annyit, hogy a fővédnökasszonya Nagy
Erzsébet, mártír-miniszterelnökünk leánya, fővédnökei Göncz Árpád
köztársasági elnök, Antall József miniszterelnök és Für Lajos
honvédelmi miniszter."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
Növekedhet-e ugrásszerűen az USA keleti kereskedelme?
"Normális kereskedelmi kapcsolatok
létesültek máris Magyarországgal, Lengyelországgal és
Jugoszláviával. Állandó növekedés várható tehát, de semmiesetre sem
drámai növekedés. Miért?
Mert ezeknek az államoknak a saját gazdasági életük áll
leginkább az útjukban. Roppant nehezükre esik olyan minőségi árut
készíteni, amely versenyképesnek bizonyulhat, tehát az Egyesült
Államok is megvásárolhatná."
|
|
|
|
|
|
|
Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (1. rész)
|
1989. július 9. vasárnap (tud) - Rekkenő hőségben került sor a magyar pályaautó bajnokság harmadik futamára a Hungaroringen, amelyet a Hungária Biztosító Kupáért futottak. Az I-es divizióban megismétlődött a szombati sorrend, hiszen Bense István győzött Károly Balázs előtt, aki nagy küzdelemben szerezte meg a harmadik helyet Balázs Gábortól. A II. divizióban egy pillanatig sem lehetett kétséges, hogy a Spa-i 24 órás versenyre készülő Cserkuti József győz. Őt szorosan követte klub- és márkatársa, az ugyancsak BMW M3-ast vezető Szász László. A III. divizió rajtja után sajnálatos események történtek, mert a Formula Fordot vezető Richter Ernő és a tavalyi magyar bajnok Szigetvári Mátyás összezárt a második sorból rajtoló Móczár Péter előtt. A rutinosabb Szigetvári Mátyás idejében észbekapott, jobbra rántotta a kormányt, és nem ért hozzá a kétüléses, Móczár Péter vezette BMW-hez. Nem így Richter Ernő, aki az ütközés után fölrepült a levegőbe, és jónéhány szaltó után a box betonfaláról pattant vissza az út közepére. Csodával határos módon csak Richter Ernő sérült meg, három öltéssel varrták össze a sebét, ám ami ezután következett, az a magyar autósport szégyenfoltja. Kovács Sándor a depóba beálló Móczár Pétert egy gumiabronccsal próbálta kiütni az autójából, majd szabályos ökölpárbaj kezdődött, amelyben nem lehet tudni, hogy milyen alapon, több önmagát szakértőnek és menedzsernek valló néző is beavatkozott. Mivel a Hungaroringen osztrák bajnoki futamot is bonyolítottak vasárnap, mindez mintegy 200 osztrák autós szeme láttára történt, így bizony szegénységi bizonyítvány a magyar autósportról. A kínos incidens után azért az osztrák túraautó bajnoki futamot is lebonyolították, amelyet az egykori olimpiai bajnok síző Franz Klammer nyerte. Óriási és kellemes meglepetés volt, hogy Cserkuti József, annak ellenére, hogy kétszer is leállt a kocsija, remek autózással a második helyen végzett. (folyt.köv.)
1989. július 9., vasárnap 19:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (2. rész)
|
Eredmények: I. divizió: 1. Bense István (Lada) 22:45.03 p 2. Károly Balázs (Lada) 22:47.65 II. divizió: 1. Cserkuti József (BMW M3) 19:59.01 p 2. Szász László (BMW M3) 19:59.67 III. divizió: 1. Kövesdán András (BMW 325) 20:34.5 p osztrák túraautó bajnoki futam: 1. Franz Klammer (Mercedes 190) 25:55.99 p 2. Cserkuti József (BMW M3) 26:09.28 3. Szász László (BMW M3) 26:11.24 +++
1989. július 9., vasárnap 19:22
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|