Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 11.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A politikai foglyok és az ,56-osok közleménye

"A világtalálkozóról előzetesen annyit, hogy a fővédnökasszonya Nagy Erzsébet, mártír-miniszterelnökünk leánya, fővédnökei Göncz Árpád köztársasági elnök, Antall József miniszterelnök és Für Lajos honvédelmi miniszter."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:

Növekedhet-e ugrásszerűen az USA keleti kereskedelme?

"Normális kereskedelmi kapcsolatok létesültek máris Magyarországgal, Lengyelországgal és Jugoszláviával. Állandó növekedés várható tehát, de semmiesetre sem drámai növekedés. Miért? Mert ezeknek az államoknak a saját gazdasági életük áll leginkább az útjukban. Roppant nehezükre esik olyan minőségi árut készíteni, amely versenyképesnek bizonyulhat, tehát az Egyesült Államok is megvásárolhatná."

A Minisztertanács Bős-Nagymarosi Beruházást Ellenőrző Társadalmi Bizottságának állásfoglalása a Bős-Nagymarosi Vízlépcső fő műveinek és a járulékos beruházások készültségi fokáról (1. rész) (OS)

1989. május 10., szerda - 1. A Bizottság az 1989. május 5-6-i
szigetközi helyszíni szemle tapasztalatai alapján megállapítja, hogy
a térségben egyre növekvő távolság észlelhető a BNV műszaki
állapota, valamint a járulékos beruházások készültségi foka között.
A fő művi beruházások (dunakiliti tározó és kapcsolódó
létesítmények, bősi erőmű) az előre megszabott ütem szerint folynak,
a járulékos közcélú beruházások pedig jelentősen elmaradtak. Mind a
késés, mind e tennivalók együttes megvalósításának esetleges
elmaradása reális gazdasági, környezeti és politikai károkkal
fenyeget.

    2. A Bizottság megállapította, hogy nem, vagy csak részben,
illetőleg jelentős időbeli késéssel kerültek végrehajtásra az
Országgyűlés 1988. októberi határozatában, valamint a
Minisztertanácsnak az Országgyűlési döntés megvalósítását szolgáló
határozatának vonatkozó pontjában írt feladatok.

    3. A Bizottság megítélése szerint e tények a BNV ellenzőinek
érvelését, tárgyalási pozícióját erősítik.

    4. A Bizottság felhívja a figyelmet, hogy a beruházás fő művei
és a járulékos beruházások elkészültének ügyét nem szabad egymástól
elszakítani, hanem egységként kell kezelni, mert a társadalom előtt
csakis az egyidejű infrastruktúrális fejlesztéssel, meliorációval,
egyéb közcélú beruházásokkal együtt lehet felmutatni nemzeti
érdeket, a térség és az ország javát szolgáló értékeket. Szükséges a
két folyamat összhangba hozatala, a mozgósítható anyagi és személyi
eszközök koncentrálása, a Kormánynak az üggyel kapcsolatos hazai és
nemzetközi kondícióinak javítása érdekében is.

    5. A Bizottság tapasztalata szerint a térség lakossága az életét
zavaró körülményeket, mint az építkezés szükségszerű vonzatát
ezideig megértéssel fogadta. Tette ezt annak reményében, hogy a
települések épített környezetében keletkező károsodásokat (pl.
Dunakilitiben) a beruházó természetesen elismeri és vállalja ezért a
kártérítést. Másodszor pedig - és ennek jelentősége nagyobb - azért
vállalt terheket, köztük anyagi terheket a térség lakossága, mert a
beruházás következtében és ezzel egyidejűleg pozitív változást
remélt ettől a mikrokörnyezetében. E pozitív változást - többek
között - a kellő időben megépülő víz- és csatornaművek jelentették
volna. A tényhelyzet az OVIBER elutasító magatartásával párosul.
(folyt.köv.)


1989. május 10., szerda 16:15


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


A Minisztertanács Bős-Nagymarosi Beruházást Ellenőrző Társadalmi Bizottságának állásfoglalása a Bős-Nagymarosi Vízlépcső fő műveinek és a járulékos beruházások készültségi fokáról (2. rész) (OS)

6. Javasolja a Bizottság az ügy kiemelkedő, egy-egy tárca
hatókörén túlterjeszkedő volta miatt, a komplex teendők ellátására -
megfelelő elkülönített pénzügyi alap felett rendelkezni jogosult -
nem pusztán helyismerettel bíró, hanem helyi kötődésű kormánybiztos
kinevezését.

    A Bizottság metítélése szerint az elkülönített pénzügyi alap
létrehozása a járulékos beruházások ütemterv szerinti
megvalósulásához, valamint a szükséges fejlesztési források és
felhasználások ütemének rögzítéséhez elengedhetetlen. Ezért sürgeti
a Legfőbb Állami Számvevőszék felállítását, és a pénzalap feletti
ellenőrzést a Számvevőszék ellenőrzése alá javasolja sorolni.

    Fontosnak tartja az eredményekről a nyilvánosság gyors
tájékoztatását. (OS)


1989. május 10., szerda 16:17


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD