|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Szovjet Zsidóság Nemzeti Kongresszusának távirata Antall Józsefhez
"...a magyar kormány továbbra
is segíti szovjet zsidók Izraelbe történő kivándorlását
Magyarországon keresztül. Megnyugtató annak megerősítése, hogy
Magyarország régi hagyományával, a menekülteknek való humanitárius
segítségnyújtással összhangban cselekszik."
SZER, Magyar híradó:
Az idegenfórgalom áronyoldalai
"Remélem, hogy
nem sokan találkoztak azzal a határmenti benzinkutassal, aki
semmiféle külön szolgáltatást nem nyújtott, mégis elfelejtette
visszaadni az aprópénzt 60 forintot. Vagy azzal a balatonfüredi
ABC-pénztárossal, aki 50 forinttal többet számított az egyik
külföldi vásárlónak, majd a reklamálás nyomán undorral a pultra
csapta a vevőt illető pénzt. Remélem továbbá, hogy csak véletlen
kisiklás volt, amikor az egyik patinás casinóban néhány alkalmazott,
köztük a krupié, trágár jelzők kíséretében cserélt véleményt a
szerencsét próbáló idegen vendégekről, nem sejtvén, hogy otromba
szövegüket némely külföldre szakadt hazánkfia tökéletesen megértette
és a jövőben biztosan máshová viszi majd elvesztésre szánt
dollárjait és márkáit."
|
|
|
|
|
|
|
A Saturn - a GM ,,csodafegyvere,,a japán autók ellen
|
Heltai András, az MTI tudósítója jelenti:
Washington, 1990. október 8. hétfő (MTI-tud) - A héten kerül
a kirakatokba a General Motors legújabb kiskocsija, a Saturn,
amelytől a világ legnagyobb autókonszernje nem kevesebbet vár, mint
hogy visszaszorítsa a japán gépkocsikat az amerikai piacon.
Az autó hazájában immár száz eladott gépkocsiból negyvennél több a külföldi, túlnyomórészt a japán autó. Míg a japán kocsik hajdanán az árukkal hódítottak, mára már egyértelműen a minőséggel: közhelynek számít, hogy a japán autók technikailag korszerűbbek, gazdaságosabbak és tartósabbak, mint amerikai társaik. Elsősorban a legnépszerűbb kategóriákban, a négyhengeres, az Egyesült Államokban is kiskocsinak számító típusoknál a Honda, a Toyota, a Mazda és társaik messze maguk mögött hagyják a nagy amerikai cégeket.
A GM szerint ez most másként lesz: a Saturn legalább olyan jó, mint japán vetélytársai.
Nyolcéves munkával vadonatúj üzemet építettek fel Tennessee államban és 16 000 jelentkező közül választottak ki a gyár 3 000 munkását. A dolgozók nem órabért, hanem fix fizetést kapnak, amely azonban a munka minőségétől függően húsz százalékkal több vagy annyival kevesebb lehet. Az elszámolás nem egyénenként, hanem brigádonként történik, így a szigorú minőségi követelmények megtartásában mindenki érdekelt. A vállalkozás sikere érdekében az autómunkások egyébként igen harcias szakszervezete is feladta bizonyos igényeit.
A Saturn négyhengeres, 1,9 literes, 8 és 16 szelepes, 85 vagy 123 lóerős korszerű motorral kerül forgalomba, 9 000-12 000 dollár közötti áron. Ez vetekszik a japán kiskocsik árával az amerikai piacon: mi több, a sportos, áramvonalas, fürge és takarékos Saturn leginkább - éppen a japán vetélytársakra hasonlít...
A gyakorlatban derül majd ki, valódi vetélytársról van-e szó, s hogy hatékonynak bizonyul-e az az óriási reklámhadjárat, amely a hazai kocsi vásárlására biztatja az amerikai polgárt.+++
1990. október 8., hétfő 13:17
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|