|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP állásfoglalása az Alkotmánybíróság döntéséről
"... szükségesnek látjuk, hogy az Alkotmánybíróság
soron kívül vizsgálja meg az elmúlt évtizedek során alkalmazott
föld- és egyéb tulajdonszerzési jogcímek alkotmányosságát. Az FKgP kijelenti, hogy koalíciós partnereivel összhangban
továbbra is feladatának tekinti az elmúlt évtizedek kárvallottjainak
erkölcsi és anyagi kártalalnítását, a tulajdonjog összességére
kiterjedő reprivatizációs programjának megvalósítását."
SZER, Magyar híradó:
Interjú Antall Józseffel
" A Kisgazdapárt is tisztában van azzal, hogy a kormánykoalícióban
elfogalt helye mit jelent, és a Kisgazdapártnak a miniszterei éppen
úgy megszavazták a kompromisszumos földtörvénytervezetet, mint azt
az állásfoglalást, hogy az Alkotmánybíróság véleményét kikérjük, és
ők is tisztában vannak azzal, hogy ez mit jelent.
Senki nem keresett meg azzal, hogy a Kisgazdapárt ki kívánna
válni a koalícióból, nem is hiszem. Elvileg természetesen
lehetséges, hogy egy politikai párt úgy dönt, ha a programját nem
tudja megvalósítani, akkor kilép a kormánykoalícióból, de ez nem
segítene a Független Kisgazdapárton. "
|
|
|
|
|
|
|
SZDSZ-sajtótájékoztató (3. rész)
|
Pető Iván ügyvivő - és egyben parlamenti képviselő - értékelte az elmúlt heti, s általában az egész törvényhozási munkát a polgármesterek jogállásáról szóló törvénnyel összefüggésben. Hangsúlyozta: a kormány akkor terjesztette be ezt a törvényjavaslatot, amikor már megkezdődött a jelöltállítás, tehát időközben minden pártnak át kellett programoznia ezt a tevékenységét.
A kormánypártok egyébként megpróbálták a polgármesteri tisztséget úgy körülbástyázni, hogy minél szűkebb körből lehessen meríteni. Ezzel szemben az SZDSZ - és a Fidesz is - a képviselők jogállásához hasonló liberális szabályozásért szállt síkra. A kormánypártok viszont úgy vélték: ami az SZDSZ-nek jó, az nekik nyilván rossz, ezért lényegében lehetetlen szabályokat fogadtak el. Nem igaz - válaszolt az MTI kérdésére Pető Iván -, hogy nem volt elegendő, megfelelő káderük, s ezért kardoskodtak amellett: a polgármester lehessen országgyűlési képviselő. Itt elvekről van szó - hangsúlyozta. Mert míg az országgyűlési képviselők saját lehetőségeiket korlátlanná tették - lehet munkaviszonyuk, viselhetnek párttisztséget stb. -, addig a polgármesterekkel szemben sokkal szigorúbb szabályokat kívántak felállítani. Érveik között elhangzott, hogy a polgármester már azért sem lehet képviselő, mert sokat lenne távol a Parlamenttől. Mondták ezt azok a pártok, akiknek az emberei - például a miniszterelnök, a miniszterek és az államtitkárok - még az interpellációs napokon sem ülnek bársonyszékükben, amikor, legalábbis a hagyományok, a szokásjog alapján, ez számukra kötelező lenne.
Pető Iván kitért arra is: a több mint száz nap alatt elvárható lett volna - és elvárható továbbra is - a miniszterelnöktől, hogy részt vegyen a Parlament munkájában, érdemi dolgokról beszéljen, ne csak Kéri Kálmán ügyében tegyen homályos nyilatkozatot, illetve csak a kormányprogramot terjessze a Parlament elé. Elvárható lett volna, hogy ismertesse a kormány álláspontját a privatizációról, nyilatkozzon arról, miért késik a földtörvény és ezügyben mi a kormány elképzelése. Finoman fogalmazva a miniszterelnök nem veszi igazán komolyan a parlamentet - jelentette ki Pető Iván. (folyt. köv.)
1990. szeptember 7., péntek 16:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|