|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
A kormány gazdasági programjáról
" A kedden nyilvánosságra hozott kormányprogram egyik
jellegzetessége az ellentmondásosság és a tisztázatlanság. A
termőföldről kimondja a program, hogy - az Alkotmánybíróság
döntésétől függően - vissza lehet állítani az 1947-es
tulajdonviszonyokat. Egy másik mondat viszont azt szögezi le, hogy
mindenekelőtt a mezőgazdasági tevékenységgel foglalkozó falusi
réteget kell földhöz juttatni. Ellentétes, egymást kizáró állítások
és állásfoglalások. Nem tudtak megegyezni, és mindkettőt betették a
szövegbe.
Más, fontos kérdésekben is ilyen ellentmondásokkal találkozunk.
Az örökölt helyzetet azzal jellemzi a program, hogy a kormány üres
kamrákat és fedezetlen csekkeket kapott, és az ország erőforrásai
kimerültek. Később azonban azt írják, hogy jelentős tőkeállomány
halmozódott fel.
A miniszterek nyilatkozataiból jó néhány hete tudjuk, hogy a
legfontosabb gazdasági kérdésekben a kormányban két áramlat van: egy
etatista és egy liberális.
A nemzetközi gazdasági kapcsolatok minisztere: Kádár Béla a
dirigizmus híve. Viszont a gazdaság gyors liberalizálását akarja
Rabár Ferenc pénzügyminiszter.
A két álláspont egymás mellett van a szövegben, feloldás nélkül.
"
|
|
|
|
|
|
|
Prost győzött, Senna: motorhiba - Még nem dőlt el semmi (1.
rész)
|
1990. szeptember 30. vasárnap (APA) - A vasárnapi, Spanyol Nagydijért kiirt Forma-1-es autós világbajnoki futamon eldőlhetett volna a világbajnoki cim sorsa. Ehhez azonban Ayrton Sennának Jerezben egy ponttal többet kellett volna szereznie, mint üldözőjének, a francia Alain Prostnak. Hiába rajtolt pályafutása során immár 50. alkalommal a legelőnyösebb helyzetből, a ,,pole positionból,, Senna, nemhogy győzni nem tudott, célba sem ért. A viadal a Ferrari istálló sikerét hozta, mivel az első két helyet elfoglalták pilótái, Prost és a brit Mansell. Harmadikként intették le az olasz Nanninit, mig a Budapest Nagydij győztese, a belga Boutsen lett a negyedik.
A háromszoros világbajnok, egyben cimvédő Prost a verseny előtt ugy nyilatkozott: ,,Döntő lehet a rajt. Aki az első kanyarba vezető helyen ér, megnyerheti a versenyt.,, Sokáig ugy tünt, Senna - akárcsak tavaly - most is győz, hiszen az élen autózott. Őt követte Prost és Mansell. A dél-amerikai versenyző álma azonban nem teljesült, nem örülhetett pályafutása 27. futamgyőzelmének, egyben idei világbajnoki sikerének, mert az 54. körben gépe meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült. A McLaren Honda balszerencséjét Gerhard Berger kiállása tetőzte be - igy egyik pilótája sem tudta befejezni a 72 körös küzdelmet. Az osztrák versenyző már a rajt után ütközött a francia Jean Alesivel, kicsuszott a pályáról, de folytatta a versenyt. Az 57. körben negyedik helyről kellett feladnia a küzdelmet.
Prost az idényben 5., egyben pályafutása 44. győzelmét aratta, ezzel továbbra is megmaradt az esélye arra, hogy világbajnok legyen. az idei sorozatból két viadal van hátra, október 21-én a Japán, majd november 4-én az Ausztrál Nagydij.
A Spanyol Nagydij végeredménye (72 kör, 303.7 km): -------------------------------------------------- 1. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:48:01.461 ó 2. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 22.064 mp hátrány 3. Alessandro Nannini (olasz, Benetton-Ford) 34.874 4. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 43.296 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 57.530 6. Aguri Suzuki (japán, Larrousse-Lamborghini) 1:03.728 (folyt.köv.)
1990. szeptember 30., vasárnap 17:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|