Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 29.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Esti híradó:

Zavaros a magyar közélet

"A magyarok többsége nem találta helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig. Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy része. Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak, az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."

Az M0-ás autópálya környezetvédelme

1989. november 9., csütörtök - A magyarországi autópályák közül az M0-ás épülő, mintegy 30 kilométeres szakaszán tervezték meg eddig a legkorszerűbb módon a környezet védelmét, legalábbis ez tűnik ki mindabból, amit az UVATERV szakértője mondott el csütörtökön a MTESZ székházában ahol a Közlekedéstudományi Egyesület rendezvényén. Ezen ismertették azokat az elképzeléseket és megvalósult terveket, amelyek az M0-ás autópálya környezetkárosító hatásaitól védik az embert és a természetet.

A szakemberek a környezetvédelem érdekében több helyen zajvédő
falat építenek az autópálya nyomvonalán, hogy ezzel csökkentsék a
zajszintet. Mindennek főként ott van jelentősége, ahol az autópálya
lakott területek mellett, illetve azon keresztül halad. A zajvédő
falat elsősorban a még tervezés alatt álló úgynevezett budai
szakaszon alkalmazzák, ahol az autópálya a XII. kerület déli részén,
Diósdon és Törökbálinton halad keresztül. Itt a védelem érdekében
erdősávokat is telepítenek, ezzel is fokozva a ,,zajszűrést,,. A
szántóföldek védelmét szintén erdősávok telepítésével oldják meg. A
Csepel-szigeten a csapadékvizet is zárt rendszerben vezetik el az
autópályáról, mivel ez a terület természetileg olyan értékes, hogy
semmiféle károsodás nem engedhető meg; márcsak azért sem, mivel itt
találhatók a Fővárosi Vízművek kútjai is.

    Ez lesz Magyarországon az első olyan gyorsforgalmi útszakasz,
melynek építésénél figyelembe vették a komplex környezetvédelmi
szempontokat. (MTI)


1989. november 9., csütörtök 14:59


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD