|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Miniszterelnöki Sajtóiroda válasza a szegedi diákok levelére
"Meg kell jegyezni, hogy a hallgatói képviselet nyílt levélben
megfogalmazott véleményét sok fiatal - köztük egyetemisták,
főiskolások - sem osztja. Ezt bizonyítja az a levél, amelyet a
Független Ifjúság szegedi szervezete juttatott el a Miniszterelnöki
Hivatalhoz, és amely ,,elítéli azt az antidemokratikus magatartást,
amelyet a szegedi egyetemisták maroknyi csoportja és az egyetemi
ifjúsághoz nem tartozó ellenzéki pártaktivisták tanúsítottak,,, és
amellyel ,,Szeged egyetemi ifjúságát kompromitttlták,,.
"
SZER, A mai nap:
Göncz Kijevben
"Soha külföldön ilyen szépen játszani a magyar Himnuszt még nem
hallottam, mint Kijev repülőterén, amikor a Göncz Árpádot és
kíséretét szállító TU-154-es landolt. A fogadtatás protokolláris,
díszszázad és kedves itteni magyarok kis csoportja volt egyszerre. A
legalább 20 kocsiból álló konvoj Kijev felé haladó 41 kilométeres
útján öt helyen álltak harckocsi-csoportok, és a lezárt úton
időnként furcsa civilek bukkantak fel.
A biztonság tehát a régi, a bizonytalanság új és nem a régi
Ukrajna hangulata sem."
|
|
|
|
|
|
|
A Merkur kérése a trabantosokhoz
|
1990. szeptember 28., péntek - Hosszas vizsgálódás után
bebizonyosodott,hogy helytállóak voltak a Merkur szakembereinek
korábbi megállapításai, miszerint a négyütemű Trabantoknál a
futóműnek a karosszériához viszonyított helyzetét meghatározó
rögzítő úgynevezett kereszt stabilizátorrúd rögzítéséhez nem
elégséges a rugós aláttéttel ellátott egy darab csavar. Már az első
szállítmánynál észlelték, hogy a csavar könnyen meglazul, s ezért a
KERMI-t megbízták a szakértői vizsgálattal. A KERMI - miután a
tesztkocsi 14 ezer kilométert futott már, és a csavar nem lazult meg
- nem találta kifogásolhatónak, s a Merkur továbbra is kiadta a
négyütemű Trabantokat.
Hellner Károly, a vállalat vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: már az első meglazult csavar észlelésekor felhívták a gyártó figyelmét, hogy változtasson a technológián, ami azóta meg is történt. A gyártó KERMI szakvéleményével szemben jogosnak találták a Magyar Kereskedelmi Vállalat kifogását, a rögzítőcsavarokhoz kiegészítő elemként kontra-anyacsavarokat küldtek, kérték a Merkurt, hogy a gyár költségén a nála lévő kocsikat ezekkel szerelje fel. Ez már megtörtént. Annak a több mint 6 ezer vásárlónak, akik szeptember 18. előtt a kontra-anyacsavarral fel nem szerelt négyütemű Trabantokat vették át, a Merkur a napokban levelet küldött, hogy milyen módon pótolhatják a rögzítés hiányosságait. A tulajdonosok figyelmét felhívta, hogy saját érdekükben minél hamarabb keressék fel a szervizt, ahol a jótállás alapján elvégzik a körülbelül félórás munkát. A Merkurnál azt is elmondták, hogy a csavar meglazulása esetleg elvesztése súlyos következményekkel járhat, mert ha a vezető a hibát időben nem veszi észre elvesztheti uralmát a jármű felett. (MTI)
1990. szeptember 28., péntek 15:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Javítás az mtib1024 sz. hírre
|
Mai mtib1024 számú, A Merkur kérése a trabantosokhoz című hírünk 2. bekezdésének 4. sorában a szöveg helyesen:
A gyártók a KERMI szakvéleményével szemben... ------- (MTI)
1990. szeptember 28., péntek 15:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|