|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Miniszterelnöki Sajtóiroda válasza a szegedi diákok levelére
"Meg kell jegyezni, hogy a hallgatói képviselet nyílt levélben
megfogalmazott véleményét sok fiatal - köztük egyetemisták,
főiskolások - sem osztja. Ezt bizonyítja az a levél, amelyet a
Független Ifjúság szegedi szervezete juttatott el a Miniszterelnöki
Hivatalhoz, és amely ,,elítéli azt az antidemokratikus magatartást,
amelyet a szegedi egyetemisták maroknyi csoportja és az egyetemi
ifjúsághoz nem tartozó ellenzéki pártaktivisták tanúsítottak,,, és
amellyel ,,Szeged egyetemi ifjúságát kompromitttlták,,.
"
SZER, A mai nap:
Göncz Kijevben
"Soha külföldön ilyen szépen játszani a magyar Himnuszt még nem
hallottam, mint Kijev repülőterén, amikor a Göncz Árpádot és
kíséretét szállító TU-154-es landolt. A fogadtatás protokolláris,
díszszázad és kedves itteni magyarok kis csoportja volt egyszerre. A
legalább 20 kocsiból álló konvoj Kijev felé haladó 41 kilométeres
útján öt helyen álltak harckocsi-csoportok, és a lezárt úton
időnként furcsa civilek bukkantak fel.
A biztonság tehát a régi, a bizonytalanság új és nem a régi
Ukrajna hangulata sem."
|
|
|
|
|
|
|
Magyar-csehszlovák közlekedési tárgyalás
|
1990. szeptember 28., péntek - A magyar-csehszlovák
közlekedési együttműködés lehetőségeiről folytatott megbeszélést
pénteken Jiri Nezval csehszlovák szövetségi közlekedési miniszter és
Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter.
A miniszterek tárgyalásuk befejeztével közös sajtótájékoztatón ismertették álláspontjukat. Jiri Nezval elmondta: örömmel tett eleget magyar partnere meghívásának, hiszen a rendszerváltozás és a múlt öröksége a közlekedés fejlesztésében szinte azonos feladatokat állít elénk. Éppen ezért, az új csehszlovák közlekedési koncepció - a magyarhoz hasonlóan - a maximális környezetvédelem és az Európához való csatlakozás jegyében készül. A két ország közötti kapcsolatokról szólva a miniszter hangsúlyozta: kiemelt figyelmet kell szentelni a Budapest-Prága-Berlin vasútvonal korszerűsítésére, a rajkai közúti határátkelőhely bővítésére, továbbá a dunai hajózás fejlesztésére.
Siklós Csaba, az MTI kérdésére válaszolva elmondta: az 1995-ig megépítendő Győr-Hegyeshalom autópályaszakasz mellett napirenden van a Mosonmagyaróvár-Rajka közötti 15 kilométeres autópálya elkészítése is. A közlekedési tárca a két szakaszt együtt kezeli, s úgy tűnik, hogy már a pénzügyi finanszírozás kérdései is megoldódtak. Mivel a csehszlovák fél a Pozsony-Rajka közötti autópályát 1995-ig ugyancsak meg kívánja építeni, így létrejöhet a két ország autópályarendszerei közti kapcsolat.
A nemzetközi fuvarengedély-kontingessel kapcsolatban elhangzott: bár hosszabb távon a közúti fuvarozást a környezetkímélőbb vasúti, vagy kombinált szállítással kell helyettesíteni, a közeljövőben elkerülhetetlen a nagy feszültségeket kiváltó engedélykontingens bővítése. Erről azonban most konkrét megállapodás nem jött létre. (MTI)
1990. szeptember 28., péntek 15:11
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|