|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Fórum a privatizációról
"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók
legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a
foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a
munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve
kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:
Tőkés László kutyaszorítóban
"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és
politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus
megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható
útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi
megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit,
arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean
cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban".
A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári
secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti,
hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés
László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást
nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna.
A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés
50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára,
amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra
Romaneasca-t mocskolja be".
"
|
|
|
|
|
|
|
A Gyógyszerészeti Dolgozók Szakszervezete levele a népjóléti
miniszterhez (2. rész)
(OS)
|
7.) A gyógyszertárak privatizációjának egyoldalú, csak egy gazdasági formátumú magángyógyszertár létrehozása véleményem szerint a személyiségi jogokat is sértené. Meg kell adni a lehetőséget, hogy mindenki válasszon, magángyógyszetárat akar, Rt-t, Kft-t, BT-t vagy netalán-tán állami gyógyszertárban akar dolgozni. Az idő el fogja dönteni a különböző gazdasági társaságok életképességét.
8.) Attól tartunk, hogy a privatizálás miatt sok ember kerül az utcára, mind a munkahelyét, mind a lakását tekintve. Az 1950-es államosítást mindannyian elítéljük, pedig az ott dolgozóknak munkahelyet és lakást is biztosítottak. Ma ezeket a feltételeket ki fogja biztosítani?
9.) A privatizálási folyamatban sehol nem látszik annak a biztosítása, hogy a ,,gyógyszerellátás,, zavartalan lesz. A lakosság hangulata, közérzete egyébként is rossz, egy esetleg zökkenőkkel végbemenő privatizáció csak ronthat a helyzeten.
10.) A gyógyszer hiánycikkekért nem a gyógyszertári dolgozók voltak a felelősek, hanem sok esetben a KGST szakosodás, melynek eredményeként a megrendelt éves gyógyszerkészlet esetleg év végén jött be az országba, miközben az év elején ugyanez hiánycikk volt.
A gyógyszerárrendszer módosításánál 1989. január 9-ét a Gyógyszerészet Fekete Nap-ként tartja nyilván az életében. Nyakunkba zúdítottak egy árrendszert, amibe mindenki nagy nehezen beletanult. Most miért kell új árrendszer?
1.) A tervezett értékintervallumos gyógyszerárrendszert egyszer két évvel ezelőtt a szakma elvetette. Lehet, hogy jó lenne, de talán a kisérletezgetés túl drága.
2.) Mennyi az a drága? Körülbelül 30-35 millió forint az elmaradt áremelés és az új rendszer nyomdai költsége, a SHARP pénztárgépeket nagy költséggel és hosszú idő alatt lehet csak átállítani vagy új gépeket kell beszerezni. Ez hány száz millió forint? Én mint szakszervezeti vezető tudnék egyéb felhasználási módot is javasolni.
3.) A gyógyszerárakat így is úgy is emelni kell. Mint azt az ,,Előterjesztést a Társadalombiztosítási döntést igénylő egyes kérdésekről,, című munkában olvasom, ,,A gyógyszerfogyasztás rendkívüli nagy mértéke és a kiadások dinamikus növekedése elengedhetetlenné teszi a térítési díj rendszerének és a forgalmazásnak olyan módon történő módosítását, ami a fogyasztás és a kiadások mérsékléséhez vezet.,, Ez magyarul annyit jelent, hogy a gyógyszer árát úgy kell megemelni, hogy az a fogyasztás és a kiadások csökkenését eredményezze. (folyt.köv.)
1990. szeptember 27., csütörtök 18:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|