|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Új telekadó
"Az első közülük a kedvezményes lakáshitelekre vonatkozik.
Balázsi megállapítja, hogy amikor ezeket a hiteleket adták, a
szerződés kimondatlanul arra épült, hogy stabil pénz van
forgalomban, vagyis a tartozást ugyanolyan vásárlóértékű pénzzel
kell törleszteni. Ezért - szerinte - törvényben kellene
felhatalmazni az OTP-t, hogy a hitelszerződéseket felmondhassa és új
szerződést kössön, amelyben a törlesztő részletek az infláció
arányában emelkednének.
Második javaslata a lakáskötvény. Ezt négyzetméterre lehetne
vásárolni, maximum 20 évi lejáratra, a lejárat időpontjának
megfelelő reálkamatlábbal, diszkontáns áron. A kibocsátók
garantálnák, hogy lejáratkor a kötvényt elfogadják, egy átlagos
fekvésű és felszereltségű lakás egy négyzetmétere ellenértékeként.
Harmadik javaslata a lakásépítő vállalkozások mentesítése a
személyi jövedelemadó és a társadalombiztosítási járulék alól, mert
ezek beépülnek a lakásárakba.
Legfontosabb javaslata azonban a telekérték-emelkedési adó.
Említi ezzel kapcsolatban, hogy amikor a Benelux-államokban egy új
metrovonalat nyitnak, akkor az ingatlantulajdonosok levelet kapnak,
amelyben közlik velük, hogy az új metro emelte ingatlanuk értékét,
és ezért nagyobb ingatlanadót kell fizetniük."
|
|
|
|
|
|
|
Sajtótájékoztató a magyar-osztrák világkiállítási
kormánybizottság üléséről (1. rész)
|
1990. szeptember 9., vasárnap - A keszthelyi Helikon Kastély
Múzeumban tartotta hatodik ülését vasárnap a magyar-osztrák
világkiállítási kormánybizottság. Az ülés után Baráth Etele
államtitkár, a világkiállítás kormánybiztosa és Erhard Busek, a
tudomány és a kutatási ügyek minisztere nemzetközi sajtótájékoztatót
tartott a kíséretükben lévő kormányszakemberek bevonásával.
Mint elmondták, közlekedési, idegenforgalmi és kulturális kérdések álltak a tárgyalások középpontjában. A világkiállítás két fővárosába való eljutást döntően a tömegközlekedési eszközökre - a vasút, a repülő- és hajóforgalomra alapozzák. Mindkét fél hangsúlyozta, hogy az ilyen célú beruházások akkor is megvalósulnának, ha nem lenne világkiállítás, hiszen - főként Magyarországon - jelentős infrastrukturális lemaradást kell pótolni. A két főváros közötti utasforgalom felét vasúton bonyolítanák le, de arról később születik döntés, hogy a meglévő alépítményt megerősítve, 160 kilométeres sebességű gyorsvonatokkal, vagy újonnan épített vasúti pályán 240 kilométeres sebességű expressz-szerelvényekkel. Az utóbbi megoldás háromszoros költségeket jelentene. Nem szánnak vezető szerepet a légiforgalomnak, s elsősorban 40-50 személyes kisgépeket és légitaxikat kívánnak közlekedtetni. Az autóbusz- és személygépkocsi-forgalmat a két főváros között létesítendő új autópálya biztosítani tudja, ám többszáz autóparkoló megépítésére is szükség lesz a járművek megfelelő fogadásához. A dunai hajópark szintén szerepet játszhat a turisták utaztatásában. Hazánkban az átlagos évi 3 milliós határforgalommal szemben a világkiállítás idején 8 milliósra kell berendezkedni.
Az Expóra és az infrastruktúra fejlesztésére kiírt közel 2 milliárd dolláros és az úgynevezett nyitott programra kiírt 6 milliárd dolláros nemzetközi pályázatunk képezi magyar részről a pénzügyi háttér gerincét. Ennek kapcsán Baráth Etele elmondta: elkészült és novemberben kerül a Parlament elé a gazdasági feltételek megteremtéséről szóló koncessziós terv, de ezt megelőzően még el kell fogadni a világkiállítási törvény egyeztető tervezetét. Erre azért van szükség, hogy a jogi és pénzügyi feltételek dolgában hazánkban konszenzus jöjjön létre. (folyt. köv.)
1990. szeptember 9., vasárnap 20:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|