 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
Református lelkész országgyűlési képviselők nyilatkozata
" Szomorúan kell látnunk az egyházvezetés részéről az arra való
törekvést, hogy az egyházban azt a struktúrát, légkört, a lelkészek
kiszolgáltatottságát és megfélemlítettségét tartsák fenn minden
eszközzel, mely a négy évtizedes, kifejezetten vallás- és
egyházellenes diktatúra közvetett és közvetlen nyomására alakult ki,
s melynek megváltoztatása meggyőződésünk szerint elengedhetetlen
feltétele minden lelki, teológiai és gyakorlati megújulásnak
egyházunkban.
"
SZER, Magyar híradó:
Szópárbaj a parlamentben
" Torgyán József reagált volna, nem is pusztán erre, hanem a
következő tételre. Az agrárprogram kidolgozását - Tölgyessy Péter
szerint - a miniszterelnök átengedte egy olyan pártnak, amely már
csak ígérgetéseivel is súlyos károkat okozott az országnak.
Torgyán József nem kapta meg a szót, az ügyrendi viták után
végül is le kellett mondjon a viszontválasz lehetőségéről - bár
személyes megtámadtatás címén erre igényt tartott volna.
Tölgyessy Péter kemény bírálattal illette a kormányt
interpellációjának címéhez igazodva. Ez így hangzott: "Magyarország
általános válságának súlyosbodása és a kormány cselekvési
programjának hiánya"
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Amiről 30-án döntünk 2. rész
|

A települési önkormányzatoknak szintenként és típusonként nagyon is ELTÉRŐ FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE LEHET. Ez következik a civil társadalom eltérő szervezettségi állapotától függő vállalkozókedv településspecifikus voltából és a kötelező feladatok eltérő nagyságrendjéből egyaránt. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök CIMZETTJE AZ ÖNKORMÁNYZAT, A KÉPVISELŐTESTÜLET. A képviselőtestület egyes hatásköreit szuverén döntése szerint a polgármesterre, a bizottságokra illetve a településrészi önkormányzatokra ruházhatja át. AZ ÖNKORMÁNYZATI FELADATOKAT UGYANIS A KÉPVISELŐTESTÜLET ÉS SZERVEI EGYÜTTESEN LÁTJÁK EL. Garanciális jelentősége van annak az önkormányzat hatáskörét védő szabálynak, hogy az alapvető önkormányzati jogokat (pl. rendeletalkotás, szabad társulás joga stb.) a képviselőtestület NEM RUHÁZHATJA ÁT. Az egyes szervek közötti hatásköri munkamegosztás, a hatáskörök elkülönítése szempontjából nagy jelentősége lesz az önkormányzatok szervezeti és működési szabályzatainak. A törvény vagy kormányrendelet államigazgatási feladatot, hatósági hatáskört állapíthat meg a jegyzőnek és kivételesen a hivatal ügyintézőjének is. Törvény vagy törvény felhatalmazása alapján kormányrendelet kivételesen államigazgatási hatósági hatáskörrel ruházhatja fel a polgármestert. Az önkormányzatra vonatkozó hatásköri szabályokról összességében az mondható el, hogy NAGYOBB SZABADSÁGOT S TÉNYLEGES DÖNTÉSI LEHETŐSÉGET ADNAK AZ ÚJ ÖNKORMÁNYZATOKNAK. Amennyiben a tényleges hatalom azonosítható a döntési jogkörrel, ez nem kevés változás. (MTI-Press) sk Kukorelli István
A szerkesztőségek tájékoztatására: A szöveg nagybetűs írásmódja technikai jellegű: a kiemelés értelemszerűen fett vagy kurzív. (MTI-Press)
1990. szeptember 18., kedd 13:35
|

Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|
|
 |
 |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
 |
|
|