|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF ferencvárosi szervezetének közleménye
"Nem akarunk felülni azoknak a
híreszteléseknek, hogy a jelenleg még hatalmon lévő ferencvárosi
apparátus, két héttel a szabad választások előtt, olyan döntést
akarna hozni, mely véglegesen eldöntené a ferencvárosi Duna-parton a
Szabadság- és Petőfi-hidak közötti terület sorsát.
"
Amerika Hangja, Nézőpont:
A CIA igazgatója az öbölbeli válságról
"William Webster szerint felmérhetetlen következményekkel járna,
ha a világ egyszerűen hagyná, hogy Irak kényelmesen elfoglaljon egy
országot a Perzsa-öböl térségében. Ez azt is jelentené, hogy a
térséget a világ negyedik legnagyobb hadseregével rendelkező ország
ellenvetés nélkül uralná, ellenőrzése alatt tartaná a világ
olajkészletének 20 százalékát, miközben olyan pozícióba jutna, hogy
akadályok nélkül elfoglalhatná vagy zsarolhatná Szaud-Arábiát és a
kis, de gazdag olajlelőhelyekkel rendelkező többi államot.
"
|
|
|
|
|
|
|
Szanálják az Ikarust és a Csepel Autót (1. rész)
|
1990. szeptember 17., hétfő - A pénzügyminiszter elrendelte
a vertikumot alkotó Ikarus Karosszéria- és Járműgyár, valamint a
Csepel Autógyár együttes, állami szanálását - jelentette be hétfőn
Budapesten tartott sajtótájkoztatáján Rédei László, a Szanáló
Szervezet igazgatója.
A két nagvállalat fieztésképtelenné válása, mint a továbbiakban rámutatott, szorosan összefügg azzal, hogy határokon belül és a határokon kívül - mindenekelőtt a KGST-országokban - jelentősen megváltoztak a gazdasági körülmények. Ezek együttes hatására mindkét vállalat jövedelmezősége erősen leromlott, kihasználhatatlanná vált a kapacitásuk, megoldhatatlan értékesítési gondokkal kellett szembenézniük. Az adósságállományuk meghaladta a 4 milliárd forintot, a kintlévőségek összege pedig 3 milliárd forint körül alakult.
Helyzetük sokoldalú, alapos elemzése amellett szól, hogy az állami beavatkozás, illetve a pénzügyi szanálás a legkézenfekvőbb és legelőnyösebb megoldás. A tapasztalatok szerint ugyanis a hozzájuk hasonló, pénzügyi egyensúlyukat vesztett vállalatok vagyonát csak nagyon alacsony áron lehet értékesíteni, jogutód nélküli felszámolásuk tehát rendkívül nagy vagyonvesztéssel járna.
E bonyolult helyzetben született az a döntés, szerint mind az Ikarusnak, mind pedig a Csepel Autógyárnak optimális mértékű állami segítséget nyújtanak a működőképesség és a termelés folyamatosságának fenntartásához. Arra számítanak, hogy ennek felhasználásával mindkét cégnél jelentősen javíthatók a műszaki-technológiai, valamint a gazdaságossági feltételek, s ugyanakkor - a hatékonyabb működtetés érdekében - az egész vertikum állami tulajdonú társasági formába szervezhető át. Nincs kizárva az sem, hogy a szanálás egybefonódik a vertikum privatizálásával. Egyes szakértők szerint ez volna a legelőnyösebb, ez járna a legkevesebb veszteséggel.
A szakértők megítélése szerint a cél - az egyensúlyi állapot helyreállása - a két vállalat súlyos gazdasági és pénzügyi helyzete ellenére megvalósítható. Az időben és fontossági sorrendben egyaránt több lépcsőben foganatosítandó intézkedések sorában az első lépés az lesz, hogy forgóeszköz-hitelekkel enyhítenek a két vállalat súlyos pénzügyi helyzetén, mégpedig azért, hogy helyreálljon a két vállalattal termelési együttműködésben álló úgynevezett beszállítók biztonságérzete, pontosabban biztosítva legyenek a folyamatos termelés feltételei. (folyt. köv.)
1990. szeptember 17., hétfő 18:36
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|