Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 17.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF ferencvárosi szervezetének közleménye

"Nem akarunk felülni azoknak a híreszteléseknek, hogy a jelenleg még hatalmon lévő ferencvárosi apparátus, két héttel a szabad választások előtt, olyan döntést akarna hozni, mely véglegesen eldöntené a ferencvárosi Duna-parton a Szabadság- és Petőfi-hidak közötti terület sorsát. "
Amerika Hangja, Nézőpont:

A CIA igazgatója az öbölbeli válságról

"William Webster szerint felmérhetetlen következményekkel járna, ha a világ egyszerűen hagyná, hogy Irak kényelmesen elfoglaljon egy országot a Perzsa-öböl térségében. Ez azt is jelentené, hogy a térséget a világ negyedik legnagyobb hadseregével rendelkező ország ellenvetés nélkül uralná, ellenőrzése alatt tartaná a világ olajkészletének 20 százalékát, miközben olyan pozícióba jutna, hogy akadályok nélkül elfoglalhatná vagy zsarolhatná Szaud-Arábiát és a kis, de gazdag olajlelőhelyekkel rendelkező többi államot. "

Szanálják az Ikarust és a Csepel Autót (1. rész)

1990. szeptember 17., hétfő - A pénzügyminiszter elrendelte a vertikumot alkotó Ikarus Karosszéria- és Járműgyár, valamint a Csepel Autógyár együttes, állami szanálását - jelentette be hétfőn Budapesten tartott sajtótájkoztatáján Rédei László, a Szanáló Szervezet igazgatója.


A két nagvállalat fieztésképtelenné válása, mint a továbbiakban
rámutatott, szorosan összefügg azzal, hogy határokon belül és a
határokon kívül - mindenekelőtt a KGST-országokban - jelentősen
megváltoztak a gazdasági körülmények. Ezek együttes hatására mindkét
vállalat jövedelmezősége erősen leromlott, kihasználhatatlanná vált
a kapacitásuk, megoldhatatlan értékesítési gondokkal kellett
szembenézniük. Az adósságállományuk meghaladta a 4 milliárd
forintot, a kintlévőségek összege pedig 3 milliárd forint körül
alakult.

    Helyzetük sokoldalú, alapos elemzése amellett szól, hogy az
állami beavatkozás, illetve a pénzügyi szanálás a legkézenfekvőbb és
legelőnyösebb megoldás. A tapasztalatok szerint ugyanis a hozzájuk
hasonló, pénzügyi egyensúlyukat vesztett vállalatok vagyonát csak
nagyon alacsony áron lehet értékesíteni, jogutód nélküli
felszámolásuk tehát rendkívül nagy vagyonvesztéssel járna.

    E bonyolult helyzetben született az a döntés, szerint mind az
Ikarusnak, mind pedig a Csepel Autógyárnak optimális mértékű állami
segítséget nyújtanak a működőképesség és a termelés
folyamatosságának fenntartásához. Arra számítanak, hogy ennek
felhasználásával mindkét cégnél jelentősen javíthatók a
műszaki-technológiai, valamint a gazdaságossági feltételek, s
ugyanakkor - a hatékonyabb működtetés érdekében - az egész vertikum
állami tulajdonú társasági formába szervezhető át. Nincs kizárva az
sem, hogy a szanálás egybefonódik a vertikum privatizálásával. Egyes
szakértők szerint ez volna a legelőnyösebb, ez járna a legkevesebb
veszteséggel.

    A szakértők megítélése szerint a cél - az egyensúlyi állapot
helyreállása - a két vállalat súlyos gazdasági és pénzügyi helyzete
ellenére megvalósítható. Az időben és fontossági sorrendben egyaránt
több lépcsőben foganatosítandó intézkedések sorában az első lépés az
lesz, hogy forgóeszköz-hitelekkel enyhítenek a két vállalat súlyos
pénzügyi helyzetén, mégpedig azért, hogy helyreálljon a két
vállalattal termelési együttműködésben álló úgynevezett beszállítók
biztonságérzete, pontosabban biztosítva legyenek a folyamatos
termelés feltételei. (folyt. köv.)



1990. szeptember 17., hétfő 18:36


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD