|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Nemzet Újságírói Alapítvány Kuratóriumának válasza Katona Tamásnak
"Sajnos, az államtitkár úr állításaival ellentétben, igenis
folytak titkos tárgyalások Hersant-nal, mégpedig a szerkesztőség
háta mögött, a meghatalmazása és a tudta nélkül - már 1990. március
12-14 között, Párizsban. Bizalmas egyezség született már akkor
arról, hogy a Hersant 40 százalék erejéig a Magyar Nemzet
tulajdonosa lesz.
"
SZER, Magyar híradó:
Egy lezárt ügy megbolygatása
"A Budapesti Katonai Ügyészség államtitoksértés és szolgálatban
elkövetett kötelességszegés alapos gyanúja miatt állítja katonai
bíróság elé Végvári Józsefet. A vádlott mindezen büncselekményeket
azzal valósította volna meg, hogy információt adott a
Belügyminisztérium hírhedt III/III-as ügyosztálya törvényellenes
tevékenységéről.
Még jól emlékszünk a nagy politikai vihart kiváltó ügyre, amikor
kiderült, hogy a Belügyminisztériumnak ez a titkos ügyosztálya még
akkor is folytatta a telefonok lehallgatását, amikor már
megszülettek a rendszerváltást előkészítő legfontosabb új törvények
- mindekelőtt módosították az alkotmányt. Azóta tényként
állapíthatjuk meg, hogy éppen Végvári Józsefnek, a
Belügyminisztérium volt őrnagyának lépése nyomán szűnt meg a
telefonlehallgatások és levélfelbontások évtizedes gyakorlata.
Természetesen ehhez a megváltozott kül- és belpolitikai helyzet is
kellett -, de ez nem csökkentheti az egyéni döntés jelentőségét.
"
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti autópiac
|
1990. szeptember 8., szombat - Szeptember 15-én reggel 7
órakor megnyílik az ország legnagyobb használt autó piaca Budapest
határában, a Nagykőrösi úton. Igaz, hogy a teljes területnek csak
mintegy 50 százalékát tudják ezúttal átadni (a másik felét október
közepén) - mégis teljes kapacitással indul a piac, egyidejűleg 2
ezer személygépkocsi elhelyezésére lesz lehetőség. A részletekről
érdeklődött a Csarnok és Piacigazgatóságnál az MTI munkatársa.
Perger Béla igazgató-helyettes elmondotta: az új autópiac Budapest déli részén, az M5-ös autópálya mellett mintegy 60 ezer négyzetméteren létesült. A heti hatnapos nyitvatartási idő - a szünnap hétfő - kényelmes vásárlási lehetőséget biztosít eladók és vevők számára egyaránt. Az aszfaltozott utak és parkolóhelyek kultúrált körülményeket teremtenek. Az eladók a területet gépkocsinként napi 150 forintért vehetik igénybe, aki csak parkolni akar, az 40 forintot fizet. A fővárosi autópiacot a 130 millió forintos törzstőkével alapított gazdasági társaság, a Fővárosi Autópiac Kft. létesítette és üzemelteti. A kft. tagjai a hazai autókereskedelem reprezentánsai: a három Autóker Kft., a fővárosi autópiacot évtizedek óta üzemeltető Csarnok és Piacigazgatóság, valamint a német Klapka GmbH. Az autópiacot az alapítók tovább szándékoznak fejleszteni: tervezik a személygépkocsik mellett tehergépkocsik, mezőgazdasági gépek, valamint alkatrészek forgalmazását. Elképzeléseik között szerepel a bizományosi árusítás megszervezése. A rendelkezésre álló terület alkalmas gépkocsi bemutatók rendezésére, haszonjárművek tárolására, autók téli elhelyezésére, oktató pályaként való felhasználásra, vagy akár autósmozi létesítésére is. Ha akad vállalkozó, a kft. partner az új létesítmények kialakításában is.
Elsősorban a vevők és eladók kiszolgálására, de a piac nyitva tartásától függetlenül is működő kereskedelmi centrum épül a piacon, ahol előregyártott konténer házakban kapnak helyet a kereskedők. Elsősorban természetesen azok, akik autózással vagy motorozással kapcsolatos termékeket forgalmaznak. (MTI)
1990. szeptember 7., péntek 21:44
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|