|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Nemzet Újságírói Alapítvány Kuratóriumának válasza Katona Tamásnak
"Sajnos, az államtitkár úr állításaival ellentétben, igenis
folytak titkos tárgyalások Hersant-nal, mégpedig a szerkesztőség
háta mögött, a meghatalmazása és a tudta nélkül - már 1990. március
12-14 között, Párizsban. Bizalmas egyezség született már akkor
arról, hogy a Hersant 40 százalék erejéig a Magyar Nemzet
tulajdonosa lesz.
"
SZER, Magyar híradó:
Egy lezárt ügy megbolygatása
"A Budapesti Katonai Ügyészség államtitoksértés és szolgálatban
elkövetett kötelességszegés alapos gyanúja miatt állítja katonai
bíróság elé Végvári Józsefet. A vádlott mindezen büncselekményeket
azzal valósította volna meg, hogy információt adott a
Belügyminisztérium hírhedt III/III-as ügyosztálya törvényellenes
tevékenységéről.
Még jól emlékszünk a nagy politikai vihart kiváltó ügyre, amikor
kiderült, hogy a Belügyminisztériumnak ez a titkos ügyosztálya még
akkor is folytatta a telefonok lehallgatását, amikor már
megszülettek a rendszerváltást előkészítő legfontosabb új törvények
- mindekelőtt módosították az alkotmányt. Azóta tényként
állapíthatjuk meg, hogy éppen Végvári Józsefnek, a
Belügyminisztérium volt őrnagyának lépése nyomán szűnt meg a
telefonlehallgatások és levélfelbontások évtizedes gyakorlata.
Természetesen ehhez a megváltozott kül- és belpolitikai helyzet is
kellett -, de ez nem csökkentheti az egyéni döntés jelentőségét.
"
|
|
|
|
|
|
|
- Az első száz nap - 2. folyt.
|
Tulajdonképpen a mai magyar hatalmi leosztásban a kormányfő pozíciája a legerősebb. Sokkal erősebb, mint korábban volt. Ha analógiákban gondolkodnék, akkor olyan erős, mint a korábbi egypártrendszerben az első titkár pozíciója volt. Tehát kizárólagos szerepe van a legfontosabb személyi kérdések eldöntésében és úgy látszik, hogy a személye körül alakul ki egy olyan hatalmi hierarciha, amelyik alapján azt lehet mondani, hogy ezt a kormányt megbuktatni a parlamentben tulajdonképpen nem lehet.
Ez köszönhető egyrészt a két nagypárt közötti egyezménynek, másrészt az azóta megfigyelhető parlamenti működésnek egyaránt. Tehát amikor azt mondjuk, hogy: száz nap elteltével mit mondhatunk? Azt mondhatjuk, hogy van egy nagyon erős kormányfőnk, van egy vegyes összetételű kormány, amelynek vannak erős személyiségei és gyenge személyiségei, van egy olyan koalíció, ami most már állandó támadások tárgya, főleg a kisgazda partnerek miatt. Az utolsó 8-10 napban nemcsak az ellenzék, független szakértők tömege is azt feszegeti, hogy érdemes-e a Kisgazdapárttal fenntartani ezt a koalíciót, vagy talán meg kellene próbálni az MDF-nek kisebbségi kormányzás kereti között működni, talán még ennek is kisebb lenne a belpolitikai ára, mint a kisgazda tehertétel.
Tehát ezeket az ember egybegondolja, akkor azt mondhatjuk, hogy a száz nap ahhoz éppen elegendő hogy lássuk: elindult egy új hatalmi politikai berendezkedés az útjára, ezen belül egy új kormányzati struktúra, ez viszont új problémáknak a forrása is, és ma már inkább azokra kellene választ adni, ami az elmúlt három hónap során új problémaként fakadt. +++
1990. szeptember 1., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|