Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 01.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

FIDESZ-SZDSZ nagygyűlés

" A nagygyűlés szónokainak Kiss Tamást a Fidesz, illetve Tamás Gáspár Miklóst, az SZDSZ országgyűlési képviselőjét kérték fel. Hogy miért a feltételes mód? Nos a rendezői pechsorozat kezdődött mindjárt a hangosítással, pontosabban annak hiányával. A szombathelyi Fő téren a tűző nap ellenére kitartóan várakozó - akkor még tekintélyes - tömeg, hiába várta, hogy magyarázatot kapjon a késésre. Az egyik helyi rockzenekartól bérelt felszerelés nem érkezett meg, hasonlóan a nagygyűlés szónokai sem. Aztán végre dr. Hankó Faragó Miklós országgyűlési képviselő bejelenthette, hogy a szónokok elindultak, de autójuk ismeretlen ok miatt késik. Háromnegyed 11-re az ugyancsak megcsappant számú várakozónak aztán azt mondták, hogy ilyen körülmények között sajnos elhalasztják a nagygyűlést. Aztán 5-10 perc múlva néhány hangosan méltatlankodó néző nyomására mégis a pódiumra szólították a 17 képviselőtestületi jelöltet. Ekkor azonban kiderült, hogy addigra már közülük is csak hatan maradtak a helyszínen. "

Csökkentették az 500-asok versenytávját - Továbbra minimális az érdeklődés (1. rész)


1990. szeptember 1. szombat (tud) - A szervezők igencsak
szomorúan konstatálták, hogy továbbra is alig mutatkozik érdeklődés
a gyorsasági motoros magyar Grand Prix időmérő edzései iránt,
szombaton is csak néhány ezren látogattak ki a Hungaroringre. Egyre
többen tartanak attól, hogy vasárnap a világbajnoki pontvadászaton
sem gyűlik össze legalább ötvenezer fizetőnéző, s akkor bizony
ráfizetéses lesz a rendezvény.

    A házigazdák igyekeztek magyarázatot találni a vártnál kisebb
nézőszámra, s a legtöbben arra voksoltak, hogy nem túl szerencsés
időpontban rendezik meg ezt a viadalt. Méghozzá azért nem, mert a
sorozat hajrájánál tart, az úgynevezett ,,király kategóriában,,, az
500 kcm-eseknél eldőlt az első hely sorsa, az amerikai Wayne Rainey
már elhódította a világbajnoki címet; mert, lévén szeptember első
hétvégéje, a családok már a tanévkezdés lázában égnek; mert nem is
oly régen került sor ugyanitt a szintén nem olcsó, de mégis jóval
nagyobb népszerűségnek örvendő Forma-1-es autós gyorsasági
világbajnoki futamra.

    S nemcsak a vendéglátók csalódottak, hanem maguk a versenyzők
is: sokkal jobb pályára számítottak. Szabó II László (56) egykor, a
hatvanas-hetvenes években maga is résztvevője volt a Grand Prix-
knek, s nem is akármilyen eredményeket ért el, hiszen beverekedte
magát az első öt közé, s több alkalommal végzett dobogós helyen. Ő
így vélekedett a Hungaroringről, az itt szereplő motorosokról:

    - A pálya felülete nem teszi lehetővé, hogy a világnagyságok
bemutassák a közönségnek, mit is tudnak valójában. Nem mennek olyan
tempóban, mint máshol szoktak, s a gyengébb időeredmények azzal is
magyarázhatók, hogy a kanyarokban jócskán vissza kell venniük a
sebességből, mert nem tudják úgy dönteni gépeiket, mint másutt.
Számomra csalódást okoztak, mert úgy versenyeznek, mintha hímes
tojáson hajtanának. Hol vannak azok a csodálatos kanyarvételek,
amikor könyökükkel, fejükkel is szinte érintik a földet?... Gyakran
az az érzésem, ezek nem is azok a sokak által csodált sztárok, hanem
ismeretlen átlagversenyzők a nagy tömegből. Ám valahol meg tudom
érteni őket, mert bizonyára tisztában vannak azzal, hogy itt nagy
bukások nélkül csak ennyit lehet menni. S ettől ők maguk is csak
kínlódnak, szenvednek. Pedig a pálya csodálatos, a Hungaroring
vonalvezetése nagyon jó, s itt azok is reménykedhetnek jó
szereplésben, akiknek nincs nagyon erős motorjuk, hiszen ezen a
ringben főleg a vezetői tudás számít. Szóval, minden adott lenne egy
jó versenyhez, csak minél hamarabb meg kellene oldani az
újraszőnyegezést. (folyt.köv.)



1990. szeptember 1., szombat 17:50


Vissza »


Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (2. rész)


A sportolók elégedetlenségét kifejezi az is, hogy az 500-asok
elérték a táv csökkentését, így a tervezett 32-vel szemben csak 28
kört kell teljesíteniük. A Magyar Nagydíj felügyelő bizottsága a
magas hőmérséklettel és a kategóriában szereplők nagyfokú
igénybevételével indokolta döntését. Ez azt is jelenti, hogy csak
111 km-t kell teljesíteniük az indulóknak, vagyis a versenytáv nem
is éri el a minimálisan előírt 120 km-t. Mindez azonban nem von maga
után semmiféle változást az értékelésben, a győztes az eredeti
menetrendnek megfelelően megkapja a 20 vb-pontot és a 20 ezer svájci
frankos pénzjutalmat.

    A szombati edzésnapot beárnyékolta egy súlyos baleset, még a
délelőtti harmadik időmérő edzések sorában a 250 kcm-esek közül a
svéd Peter Linden bukott, majd pár másodperccel később az olasz
Andrea Borgonovo - ő nem vette figyelembe a lassításra figyelmeztető
sárga zászlós jelzést - elütötte éppen feltápászkodó
versenyzőtársát, s ettől mindketten nagyot repültek. A sérült
motorosokat előbb a helyi ambulanciára szállították, majd onnan
továbbvitték őket a Központi Honvéd Kórházba. Az orvosi jelentés
szerint Linden enyhébb agyrázkódást szenvedett, míg Borgonovónak a
keze, a könyöke és a háta sérült meg, s fájlalta a hasát is. A
gyakorlást félbeszakították, s a versenyzők csak pályatakarítás és
20 perces szünet után folytatták a körözést. Ugyanebben a
géposztályban a délutáni gyakorlás sem volt zökkenőmentes, több
bukás történt, ám ezek közül csak az egyik bizonyult komolynak, a
spanyol Alberto Puig csuklóját törte, s így a vasárnapi versenyen ő
sem állhat rajthoz.

    Az előző naphoz képest egyébként tovább javultak az
időeredmények, az 500-asoknál az ausztrál Michael Doohan már 1:44
percen belülre került, s három amerikai kategóriatársa, Eddie
Lawson, Kevin Schwantz és Wayne Rainey is 1:45 percnél gyorsabban
teljesítette a 3968 métert.

    időmérő edzések:

    125 kcm:
    --------

    3. edzés:
1. Bruno Casanova (olasz, Honda) 1:52.527 p, 126.946 km/ó
2. Hans Spaan (holland, Honda) 1:53.009
3. Emilio Cuppini (olasz, Honda) 1:53.225
4. Ralf Waldmann (nyugatnémet, JJ Cobas Rotax) 1:53.371
5. Fausto Gresini (olasz, Honda) 1:53.417
(folyt.köv.)



1990. szeptember 1., szombat 17:54


Vissza »


Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (3. rész)


4. edzés:
1. Casanova 1:52.300, 127.202
2. Stefan Prein (nyugatnémet, Honda) 1:52.756
3. Waldmann 1:52.930
4. Doriano Romboni (olasz, Honda) 1:52.931
5. Jorge Martinez (spanyol, JJ Cobas Rotax) 1:53.083

    A négy időmérő edzés alapján az első sorból rajtolhatnak:
Casanova 1:52.300
Romboni 1:52.587
Prein 1:52.756
Waldmann 1:52.930
Spaan 1:53.009

    A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt:
1. Prein 159 pont
2. Spaan 149
3. Loris Capirossi (olasz, Honda) 142
4. Romboni 115
5. Martinez 102

    250 kcm:
    --------

    3. edzés:
1. John Kocinski (amerikai, Yamaha) 1:46.249 p - 134.446 km/ó
2. Carlos Cardus (spanyol, Honda) 1:46.610
3. Helmut Bradl (nyugatnémet, Hoonda) 1:46.743
4. Luca Cadalora (olasz, Yamaha) 1:46.928
5. Dominique Sarron (francia, Honda) 1:46.976

    4. edzés:
1. Kocinski 1:45.952 p - 134.823 km/ó
2. Cardus 1:46.011
3. Martin Wimmer (nyugatnémet, Aprilia) 1:46.549
4. Alex Criville (spanyol, Yamaha) 1:46.861
5. Cadalora 1:47.312

    Az első sorból indulhatnak a négy időmérő edzés alapján:
Kocinski 1:45.952
Cardus 1:46.011
Wimmer 1:46.549
Bradl 1:46.743
Criville 1:46.861
(folyt.köv.)



1990. szeptember 1., szombat 17:55


Vissza »


Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (4. rész)


A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt:
1. Cardus 193 pont
2. Kocinski 183
3. Cadalora 156
4. Bradl 116
5. Wimmer 110

    500 kcm:
    --------

    3. edzés:
1. Michael Doohan (ausztrál, Honda) 1:44.146 p, 137.161 km/ó
2. Kevin Schwantz (amerikai, Suzuki) 1:44.662
3. Eddie Lawson (amerikai, Yamaha) 1:45.109
4. Wayne Rainey (amerikai, Yamaha) 1:45.407
5. Wayne Gardner (ausztrál, Honda) 1:45.671

    4. edzés:
1. Doohan 1:43.971 p - 137.392 km/ó
2. Lawson 1:44.546
3. Schwantz 1:44.631
4. Rainey 1:44.881
5. Christian Sarron (francia, Yamaha) 1:45.327

    Az első sorból indulhatnak a négy időmérő edzés alapján:
Doohan 1:43.971
Lawson 1:44.546
Schwantz 1:44.631
Rainey 1:44.881

    (Egy nemrég hozott döntés alapján az 500-asoknál csak négyen
startolhatnak az első sorból.)

    A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt:
1. Rainey 240 pont - már világbajnok
2. Schwantz 173
3. Doohan 142
4. Niall MacKenzie (brit, Suzuki) 120
5. Gardner 105
(folyt.köv.)



1990. szeptember 1., szombat 17:56


Vissza »


Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (5. rész)


oldalkocsis motorok:
--------------------

3. edzés:
1. Güdel-fivérek (svájci, LCR Yamaha) 1:48.566 p, 131.577 km/ó
2. Webster, Simmons (brit, Krauser Yamaha) 1:48.761
3. Michel, Birchall (francia, brit, LCR) 1:49.012

    4. edzés:
1. Michel, Birchall 1:48.397 p, 131.782 km/ó
2. Güdel-fivérek 1:48.517
3. Webster, Simmons 1:48.589

    Az első sorból rajtolhatnak a négy időmérő edzés alapján:
Michel, Birchall 1:48.397
Güdel-fivérek 1:48.517
Webster, Simmons 1:48.589

    Az oldalkocsisoknál hárman vághatnak neki a távnak az első
sorból.

    A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt:
1. Alain Michel, Simon Birchall 168 pont
2. Steve Webster, Garin Simmons 166
3. Eggbert Streuer, Geral de Haas (holland, Yamaha LCR) 152
4. Rolf Biland, Kurt Waltisperg (svájci, Krauser) 117
5. Yosisada Kumagaya, Bryan Houghton (japán, brit, KS) 107

    A vasárnap program a bemelegítő edzésekkel 9 órakor kezdődik,
majd 12 órától kerül sor a világbajnoki futamokra.

    Az első gyorsasági motoros Magyar Grand Prix időrendje:

12.00 óra: 125 kcm - 24 kör
13.15 óra: 500 kcm - 28
15.00 óra: 250 kcm - 28
16.30 óra: oldalkocsis motorok - 24+++



1990. szeptember 1., szombat 17:57


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD