|
|
|
|
Osztrák kamiontranzit - aláírás pénteken
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. augusztus 30. csütörtök (MTI-tud.) - Karel
van Miert, az Európai Közösségek Bizottságának tagja csütörtökön
sajtóértekezleten jelentette be Brüsszelben, hogy az Európai
Közösségek közvetítésével megegyezés jött létre az érintett országok
között az észak-déli európai kamionforgalom új szabályozásáról.
Előzőleg, még júliusban, egy tiroli híd részleges megrongálódása
nemcsak a forgalmat állította le az Alpokon keresztül, de komoly
válsággal is fenyegetett - az osztrák korlátozásokkal szemben ugyanis
Olaszország is megtorlásokat helyezett kilátásba.
Az Inn folyó kufsteini hídjának kiesése az NSZK-ból, Hollandiából és más közösségi országokból Olaszországba - és vissza - - irányuló kamionforgalom jelentős részét érintette, mivel Ausztria nem volt hajlandó más, eddig védett útvonalakra átterelni a nehézsúlyú járműveket. A vitában az Európai Közösségek igyekezett közvetíteni, Karel van Miert közösségi biztos látogatást tett a helyszínen, és tárgyalt a közvetlenül érintett országok közlekedési minisztereivel.
A pénteken aláírandó megállapodás értelmében az Inn folyó kufsteini hídján előbb napi 1500, majd január 1-től napi 3000 kamion áthaladását engedélyezik, 1991 közepén pedig helyreáll a rendes forgalom. Kezdetben előnyt élveznek a romlandó árut szállító és a csendes kamionok. Más tranzitútvonalakon is feloldanak bizonyos korlátozásokat.
A több mint egy hónapig tartó vita érzékeltette, milyen nagy mértékben függ az Európai Közösségek a két nem tagállamon, Ausztrián és Svájcon át vezető útvonalaktól, tranzitforgalomtól. Ez a kérdés nagy szerepet fog játszani Ausztria tagfelvételi kérelmének elbírálásában is, amikor a közösség, várhatólag 1992 után, napirendre tűzi a témát.
Karel van Miert jelezte, hogy a pénteki megállapodással nem zárul le a szélesebb vita az Alpokon keresztül haladó tranzitforgalomról, amelyet Bécs, tekintettel környezetszennyező jellegére, korlátozni kíván. A közösségi biztos a megoldás egyik útjaként a kombinált - vasúton és közúton történő - szállítási módszerek általánosabbá tételét jelölte meg. +++
1990. augusztus 30., csütörtök 16:19
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|