|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Kisgazdapárt közleménye
"Ez mutatkozik csak, míg az említettek elődei 1945-ben is a
parasztság érdekeit képviselték, addig a Nemzeti Parasztpárt a
kommunisták utasítása szerint tevékenykedett. Úgy látszik a
történelem mit sem változott.
Torgyán József a törvényes államrend ellen nem izgatott, éppen
ellenkezőleg, Ő maga harcolt és harcol ma is - mert még mindig kell
- a törvényes államrendért. Ha kell, ilyen maroknyi csoportosulással
szemben is, amit Nemzeti Parasztpártnak hívnak."
BBC, Panoráma:
A bősi vízi erőmű sorsa
"A magyar területen, a nagymarosi vízlépcső hatásterületén
néhány mellékvízfolyásnak a bevédése, illetve árvízvédelmi kapujának
az építése folyik, valamint a jelenlegi főmederben a tervezett
vízszintcsökkenés ellensúlyozására a vízpótlórendszer építése. Bős
térségben az alvízcsatorna gyakorlatilag elkészült, a felvízcsatorna
szintén. Az erőmű turbináinak szerelése folyik. Gyakorlatilag
egyetlen turbina nincs még kész.
- Ezek szerint a csehszlovákok nagyon jelentősen előrehaladtak a
vízlépcső építésében, de úgy tűnik, hogy a magyar és a csehszlovák
kormány elképzelései között nagyon jelentős eltérés van. Hogyan
oldhatók meg ezek? "
|
|
|
|
|
|
|
Tanévelőkészítő tanácskozás Győrött
|
1990. augusztus 28., kedd - A rendszerváltás az iskolát is
eléri a küszöbön álló tanévben, hiányzik azonban a kormányzati
állásfoglalás, amely megmutatná, a kormány merre akarja irányítani
az oktatás hajóját - mondotta Gazsó Ferenc miniszteri főtanácsos, a
Győr-Sopron megyei oktatási intézmények tanévelőkészítő
tanácskozásán kedden Győrött. A továbbiakban kifejtette: a
jelenlegi, feszültségekkel terhes helyzetben a legnagyobb veszélyt
az ötletszerű, kampányjellegű változások bekövetkezésében látja,
amelyek dezorganizáló hatásúak lehetnek. Majd rámutatott: az
oktatási rendszer fellendülésében akkor reménykedhetünk, ha
kívánatos átalakítását folyamatos fejlesztéssel, a feltételek
megteremtésével és a törvényesség elvének betartásával visszük
véghez. Normatív költségvetési támogatási rendszerre lenne szükség,
amelynek garanciáit a költségvetési törvényben kell lefektetni. Az
iskoláztatásban az állam szerepvállalása nem csökkenhet, már csak
azért sem, mert jelenleg is minimális. Anyagiak nélkül minőséget
javítani viszont lehetetlen - mondotta.
A továbbiakban szólt az iskolarendszer várható differenciálódásáról, az iskolák autonómiájának kérdéséről, valamint az önkormányzatok és az iskolák kapcsolatáról. Ez utóbbival kapcsolatban hangoztatta: az önkormányzat a társadalmi igények és szükségletek közvetítésével felléphet, a megrendelő szerepében szakmai kérdésekben azonban nem lesz döntési joga. A hivataloknak mostanáig kiszolgáltatott iskolákat vissza kell adni a társadalomnak - hangsúlyozta a főtanácsos. Az oktatáspolitikának azonban ki kell mondani, hogy az önkormányzat csak olyan feladatok teljesítését várhatja el az iskolától, amelyeknek biztosítja a feltételeit. Gazsó Ferenc ezügyben a tárgyalásos, szerződéses viszonyt tartja elfogadhatónak, amelyben az önkormányzat nem telepszik hatóságként az iskolára.
Az autentikus iskolában az intézmény vezetésének kulcsszerep jut - hangoztatta a továbbiakban a főtanácsos. Nem pártemberek, hanem szakemberek kellenek az iskolák élére. A kormányzat feladata, hogy szükséges posztgraduális képzésükről gondoskodjon. (MTI)
1990. augusztus 28., kedd 15:49
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|