|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Kisgazdapárt közleménye
"Ez mutatkozik csak, míg az említettek elődei 1945-ben is a
parasztság érdekeit képviselték, addig a Nemzeti Parasztpárt a
kommunisták utasítása szerint tevékenykedett. Úgy látszik a
történelem mit sem változott.
Torgyán József a törvényes államrend ellen nem izgatott, éppen
ellenkezőleg, Ő maga harcolt és harcol ma is - mert még mindig kell
- a törvényes államrendért. Ha kell, ilyen maroknyi csoportosulással
szemben is, amit Nemzeti Parasztpártnak hívnak."
BBC, Panoráma:
A bősi vízi erőmű sorsa
"A magyar területen, a nagymarosi vízlépcső hatásterületén
néhány mellékvízfolyásnak a bevédése, illetve árvízvédelmi kapujának
az építése folyik, valamint a jelenlegi főmederben a tervezett
vízszintcsökkenés ellensúlyozására a vízpótlórendszer építése. Bős
térségben az alvízcsatorna gyakorlatilag elkészült, a felvízcsatorna
szintén. Az erőmű turbináinak szerelése folyik. Gyakorlatilag
egyetlen turbina nincs még kész.
- Ezek szerint a csehszlovákok nagyon jelentősen előrehaladtak a
vízlépcső építésében, de úgy tűnik, hogy a magyar és a csehszlovák
kormány elképzelései között nagyon jelentős eltérés van. Hogyan
oldhatók meg ezek? "
|
|
|
|
|
|
|
Ötödször a Magyar Nagydijért (6. rész)
|
A kiesések is hozzájárultak ahhoz, hogy Senna, aki 1988-ban megnyerte a Magyar Nagydíjat, fokozatosan tört előre, s amikor csapattársa, Berger a második helyről a 48. körben kiállt kerékcserére, magához ragadta az 5. helyet. Az osztrákok kedvencének döntése azzal járt, hogy a dobogós poziciókon is módosult a sorrend: Boutsen mögé feljött Patrese és Mansell. Aztán az 53. kör nem igazán sikerült a brit versenyzőnek, Nannini és Senna mögé visszaesett az 5. helyre. Ujabb változást hozott az 56. kör, ekkor Patrese szintén a 2. helyről állt ki kerékcserére, Nannini a 2., Senna pedig a 3. helyet foglalta el. Hiába dolgoztak gyorsan a szerelők, Patresének a 8. helyről kellett megkezdenie a visszazárkózást.
Emlitést érdemel, hogy tavaly az ,,edzéskirály,, Patrese 55 körön keresztül vezetett, de aztán a verseny feladására kényszerült Vajon csapattársának, Boutsennek sikerül-e a bravur, s rajt-cél győzelemmel teszi fel a koronát nagyszerü szereplésére? - kérdezgették mind többen a nézőtéren és a sajtószobában. Közben a 64. körben Senna hátulról ,,elkapta,, Nanninit, akinek Benettonja ettől az ütközéstől a levegőbe emelkedett, majd az aszfalton tul a bukótérben landolt. Az olasznak csak arra volt ereje, hogy a box-utcáig becsorogjon, de nem tudta folytatni a száguldást.
Ezzel kezdetét vette egy nagy párharc Boutsen és Senna között, a brazil egész szorosan ott lihegett az éllovas belga pilóta nyakában. De nagy harc indult a harmadik helyért is, amelynek a hajrában két kiválóság is áldozatául esett: a 72. körben az egyik kanyarnál Mansell és Berger akaszkodott össze. Mansell a sóderágyban kötött ki, de nem járt jobban Berger sem, neki is ki kellett állnia, kocsija annyira megsérült. Senna rendkivül elszántan üldözte Boutsent, de az éllovas szivósan visszavert minden támadási kisérletet, s végül rajt-cél győzelmet aratott.
A 33 éves Boutsennek ez volt pályafutása harmadik elsősége, korábban 1989-ben sikerült két győzelmet kivivnia, a Kanadai és az Ausztrál Nagydijat nyerte meg. Dicséret illeti Sennát is, aki folytatva szenzációs magyarországi szereplését, az 1988-as első helye mellett immár negyedszer lett második. A másik brazil sztár, Piquet is remekelt, két mogyoródi győzelme után 1988-ban 8., tavaly a 6. helyen végzett, mig most ismét dobogós lett. (folyt.köv.)
1990. augusztus 12., vasárnap 16:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|