Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 26.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség nyilatkozata

"... a kárpátaljai magyarok Ukrajna lojális állampolgárai kívánnak lenni, és a KMKSZ mint a kárpátaljai magyarság egyetlen törvényes képviselője barátságra és együttműködésre törekszik az ukrán nép demokratikus szervezeteivel, támogatja őket a sztalinizmus maradványai ellen, a valóban demokratikus Ukrajna megteremtéséért folytatott küzdelmükben."
Amerika Hangja, Esti műsor:

Csengey előadása

"Utalva az ohioi tábor nevére - magyarul a Reménység Tava -, Csengey hangsúlyozta, hogy a tavalyi "itt-ott találkozó" óta a Reménység Tavának most már a másik partjára kerültünk. A történelemnek új korszaka kezdődött. A vereségek több száz éves időszaka lezárult. Csengey utalt Trianonra, amelynek következtében az ország elvesztette területének kétharmadát, népességének egyharmadát. 1945-tel kapcsolatban megemlítette: az orosz tankönyvek találóan nem írnak felszabadulásról, hanem megszállásról. A bolsevista kísérlet Magyarországon nagyszerű dolgokat igért, de nem hozott mást, csak csődöt és elmaradottságot. A Kádár-korszak sok tekintetben veszélyesebb volt, mint Rákosi Mátyásé - mondta Csengey -, mivel sikerült elhitetnie, hogy soha nem ér véget. "

Belga nagydíj - háromszori nekifutás után (1. rész)


1990. augusztus 26. vasárnap (UPI) - A Hungaroring után két
héttel Spa-Francorchamps-ban versenyeztek ismét világbajnoki
pontokért a Forma-1-es gyorsasági autósok. Az idei vb-sorozat 11.
futamának a tétje a Belga Nagydíj volt, de a tervezetthez képes
csaknem egyórás késéssel vághatott neki a mezőny a 44 körös távnak.
A kényszerű csúszás oka az volt, hogy csupán a harmadik rajt
sikeredett tökéletesre, az első két startot meg kellett ismételni.

    Előbb a háromszoros világbajnok brazil Nelson Piquet okozott
galibát, miután a nagy helyezkedésben meglökte Nigel Mansell
kocsiját, és a brit pilóta Ferrarijával keresztbe állt az úton.
Szerencsére nagyobb baj nem történt, de Piquet és Mansell mellett a
brit Martin Donnelly és az olasz Nicola Larini is a tartalék
autójába kellett, hogy átüljön.

    A második ,,zöldlámpás,, kísérlet sem sikerült, mert ekkor meg
három olasz pilóta sodródott össze, Andrea de Cesaris (Dallara Ford)
és a két minardis, Pierluigi Martini, illetve Paolo Barilla. Még jó,
hogy ezúttal is csak anyagi károk keletkeztek, a balesetet mindenki
ép bőrrel megúszta.

    A harmadik, végre eredményes rajt után a pole position-ból,
tehát a legelső kockából induló tavalyelőtti világbajnok, a brazil
Ayrton Senna állt rögtön az élre, márkatársa, a szintén McLaren
Hondával versenyző osztrák Gerhard Berger és a Ferrariban ülő,
vb-címvédő francia Alain Prost előtt. Sokáig meglehetős
egyhangúsággal rótták a köröket, az első igzalmas előzést a
professzornak becézett Prost produkálta, aki 15 kör után döntött
úgy, hogy Berger elé kerül. A manőver sikerült, és a háromszoros
világbajnok teljes erővel eredhetett Senna nyomába. De csak
megközelíteni tudta az éllovast, beérni nem, így Ayrton Senna
nemcsak a harmadik egymást követő esztendőben tudott nyerni
Spa-Francorchamps-ban, hanem előnyét is tovább növelte a
világbajnoki pontversenyben. A brazil pilóta elsőségét nyilván
megkönnyítette, hogy a nagy vetélytársak közül Mansell már a 19., a
Hungaroringen győztes belga Thierry Boutsen pedig - a hazai közönség
nagy bánatára - a 22. körben a verseny feladására kényszerült.

    Belga Nagydíj, 44 kör, 305.36 km, végeredmény:

1. Ayrton Senna (brazil, McLaren Honda) 1:26:31.995 ó/211.36 km/ó
2. Alain Prost (francia, Ferrari) 3.550 mp hátrány
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren Honda) 28.462 mp h
4. Alessandro Nannini (olasz, Benetton Ford) 49.337 mp h
5. Nelson Piquet (brazil, Benetton Ford) 1:29.650 p h
6. Mauricio Gugelmin (brazil, Leytonhouse Judd) 1:48.851 p h
(folyt.köv.)



1990. augusztus 26., vasárnap 16:58


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD