|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség nyilatkozata
"... a kárpátaljai magyarok Ukrajna lojális állampolgárai kívánnak
lenni, és a KMKSZ mint a kárpátaljai magyarság egyetlen törvényes
képviselője barátságra és együttműködésre törekszik az ukrán nép
demokratikus szervezeteivel, támogatja őket a sztalinizmus
maradványai ellen, a valóban demokratikus Ukrajna megteremtéséért
folytatott küzdelmükben."
Amerika Hangja, Esti műsor:
Csengey előadása
"Utalva az ohioi tábor nevére - magyarul a Reménység Tava -,
Csengey hangsúlyozta, hogy a tavalyi "itt-ott találkozó" óta a
Reménység Tavának most már a másik partjára kerültünk. A
történelemnek új korszaka kezdődött. A vereségek több száz éves
időszaka lezárult. Csengey utalt Trianonra, amelynek következtében
az ország elvesztette területének kétharmadát, népességének
egyharmadát.
1945-tel kapcsolatban megemlítette: az orosz tankönyvek találóan
nem írnak felszabadulásról, hanem megszállásról. A bolsevista
kísérlet Magyarországon nagyszerű dolgokat igért, de nem hozott
mást, csak csődöt és elmaradottságot. A Kádár-korszak sok
tekintetben veszélyesebb volt, mint Rákosi Mátyásé - mondta Csengey
-, mivel sikerült elhitetnie, hogy soha nem ér véget. "
|
|
|
|
|
|
|
Belga nagydíj - háromszori nekifutás után (1. rész)
|
1990. augusztus 26. vasárnap (UPI) - A Hungaroring után két héttel Spa-Francorchamps-ban versenyeztek ismét világbajnoki pontokért a Forma-1-es gyorsasági autósok. Az idei vb-sorozat 11. futamának a tétje a Belga Nagydíj volt, de a tervezetthez képes csaknem egyórás késéssel vághatott neki a mezőny a 44 körös távnak. A kényszerű csúszás oka az volt, hogy csupán a harmadik rajt sikeredett tökéletesre, az első két startot meg kellett ismételni.
Előbb a háromszoros világbajnok brazil Nelson Piquet okozott galibát, miután a nagy helyezkedésben meglökte Nigel Mansell kocsiját, és a brit pilóta Ferrarijával keresztbe állt az úton. Szerencsére nagyobb baj nem történt, de Piquet és Mansell mellett a brit Martin Donnelly és az olasz Nicola Larini is a tartalék autójába kellett, hogy átüljön.
A második ,,zöldlámpás,, kísérlet sem sikerült, mert ekkor meg három olasz pilóta sodródott össze, Andrea de Cesaris (Dallara Ford) és a két minardis, Pierluigi Martini, illetve Paolo Barilla. Még jó, hogy ezúttal is csak anyagi károk keletkeztek, a balesetet mindenki ép bőrrel megúszta.
A harmadik, végre eredményes rajt után a pole position-ból, tehát a legelső kockából induló tavalyelőtti világbajnok, a brazil Ayrton Senna állt rögtön az élre, márkatársa, a szintén McLaren Hondával versenyző osztrák Gerhard Berger és a Ferrariban ülő, vb-címvédő francia Alain Prost előtt. Sokáig meglehetős egyhangúsággal rótták a köröket, az első igzalmas előzést a professzornak becézett Prost produkálta, aki 15 kör után döntött úgy, hogy Berger elé kerül. A manőver sikerült, és a háromszoros világbajnok teljes erővel eredhetett Senna nyomába. De csak megközelíteni tudta az éllovast, beérni nem, így Ayrton Senna nemcsak a harmadik egymást követő esztendőben tudott nyerni Spa-Francorchamps-ban, hanem előnyét is tovább növelte a világbajnoki pontversenyben. A brazil pilóta elsőségét nyilván megkönnyítette, hogy a nagy vetélytársak közül Mansell már a 19., a Hungaroringen győztes belga Thierry Boutsen pedig - a hazai közönség nagy bánatára - a 22. körben a verseny feladására kényszerült.
Belga Nagydíj, 44 kör, 305.36 km, végeredmény:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren Honda) 1:26:31.995 ó/211.36 km/ó 2. Alain Prost (francia, Ferrari) 3.550 mp hátrány 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren Honda) 28.462 mp h 4. Alessandro Nannini (olasz, Benetton Ford) 49.337 mp h 5. Nelson Piquet (brazil, Benetton Ford) 1:29.650 p h 6. Mauricio Gugelmin (brazil, Leytonhouse Judd) 1:48.851 p h (folyt.köv.)
1990. augusztus 26., vasárnap 16:58
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|