Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 23.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Agrárszövetség közleménye

"... az Agrárszövetség önálló rehabilitációs- és földtörvény-tervezetet készít, mivel a kormánykoalíció földtörvény-tervezetét sem koncepciójában, sem pedig szakmai szempontból nem tartja elfogadhatónak. Mivel az SZDSZ, Fidesz, MSZP és az Agrárszövetség programjai ebben a fontos kérdésben majdnem azonosak, ezért az Agrárszövetség Országos Választmánya elképzelhetőnek tart ezen pártokkal a továbbiakban konkrét együttműködést is. "
SZER, Magyar híradó:

A privatizációs program

"Finoman fogalmazok: ez az eklektikus megközelítés a világos koncepció hiányát tükrözi. Nem válaszol két alapvető kérdésre. Piac hiányában hogyan kívánják értékelni az áruba bocsátandó állami vállalatokat, mi fogja az árukat megszabni? A másik kérdés: ki fogja megvenni, honnan lesz a magyar társadalomnak erre pénze és hajlandósága azon az áron, amit az állam kér ezekért a vállalatokért?"

Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok

A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a
magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal
kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk:

    - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben
arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és
részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv
meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem
tartott igényt.

    Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a
fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek
óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az
elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond
ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt.

    Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen.
Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik
Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi,
kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy
érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és
kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem
tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi
elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek
a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával
kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg
lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány
felszámolásáról? +++


1989. május 9., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD