Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 23.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Agrárszövetség közleménye

"... az Agrárszövetség önálló rehabilitációs- és földtörvény-tervezetet készít, mivel a kormánykoalíció földtörvény-tervezetét sem koncepciójában, sem pedig szakmai szempontból nem tartja elfogadhatónak. Mivel az SZDSZ, Fidesz, MSZP és az Agrárszövetség programjai ebben a fontos kérdésben majdnem azonosak, ezért az Agrárszövetség Országos Választmánya elképzelhetőnek tart ezen pártokkal a továbbiakban konkrét együttműködést is. "
SZER, Magyar híradó:

A privatizációs program

"Finoman fogalmazok: ez az eklektikus megközelítés a világos koncepció hiányát tükrözi. Nem válaszol két alapvető kérdésre. Piac hiányában hogyan kívánják értékelni az áruba bocsátandó állami vállalatokat, mi fogja az árukat megszabni? A másik kérdés: ki fogja megvenni, honnan lesz a magyar társadalomnak erre pénze és hajlandósága azon az áron, amit az állam kér ezekért a vállalatokért?"

Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (1. rész)

1989. április 18., kedd - Az autópályadíj helyett Derzsi András miniszter elfogadhatóbb megoldásnak tartaná, ha egyforintos benzinár-emeléssel teremtenék meg az útfejlesztési alapot. A közlekedési, hírközlési és építésügyi tárca vezetője keddi kaposvári látogatása alkalmával fejtette ki álláspontját, amit csütörtökön a Minisztertanács ülésén is előterjeszt.

Ekként reagált a miniszter Somogy megye MSZMP- és tanácsi
vezetőinek azon észrevételére, hogy az autópályadíj bevezetése a
Balaton-part délkeleti térségében is türhetetlen állapotokat
teremtene. Tovább növelné az üdülőövezet belső útjainak amúgy is
tulzsúfolt forgalmát, növekednék a zajártalom és a
környezetszennyezés, holott idegenforgalmi és egyéb okokból is e
kellemetlenségek mérséklése a cél. Derzsi András nemcsak
egyetértéséről biztosította vendéglátóit, hanem elmondta, hogy a
Minisztérium komolyan mérlegeli, miként lehet a déli part
közlekedési viszonyait javítani.

    A két lehetséges megoldás közül az M-7-es félpályás
továbbépítése csaknem kétmilliárd forintba kerülne, míg a régi 7-es
főközlekedési út négysávosra szélesítése mintegy kilencszázmillió
forintból befejezhető. Bár az utóbbi hosszabb távon nem pótolhatja
az autópályát - szükségessége viszont a majdani autópálya mellett is
kétségtelen -, gazdasági megfontolásból ezt kellene előre sorolni.
Az M-7-es továbbépítésének fedezetét nemcsak hazai forrásból
gondolja előteremteni a Minisztérium. Mivel a balaton Nyugat-Európa
számára is fontos üdülőterület, jó esély mutatkozik a külföldi tőke
bevonására a közlekedés mellett az infrastruktúra és az
idegenforgalom egyéb területein is. Ezt az esélyt tovább erősítheti
a Bécs-Budapest világkiállítás, amelynek terveiből aligha lehet
kihagyni a Balaton térségét. (folyt.)


1989. április 18., kedd 20:21


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD