Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 23.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Agrárszövetség közleménye

"... az Agrárszövetség önálló rehabilitációs- és földtörvény-tervezetet készít, mivel a kormánykoalíció földtörvény-tervezetét sem koncepciójában, sem pedig szakmai szempontból nem tartja elfogadhatónak. Mivel az SZDSZ, Fidesz, MSZP és az Agrárszövetség programjai ebben a fontos kérdésben majdnem azonosak, ezért az Agrárszövetség Országos Választmánya elképzelhetőnek tart ezen pártokkal a továbbiakban konkrét együttműködést is. "
SZER, Magyar híradó:

A privatizációs program

"Finoman fogalmazok: ez az eklektikus megközelítés a világos koncepció hiányát tükrözi. Nem válaszol két alapvető kérdésre. Piac hiányában hogyan kívánják értékelni az áruba bocsátandó állami vállalatokat, mi fogja az árukat megszabni? A másik kérdés: ki fogja megvenni, honnan lesz a magyar társadalomnak erre pénze és hajlandósága azon az áron, amit az állam kér ezekért a vállalatokért?"

Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (1. rész)

1989. február 15., szerda - Szerdán a MÁV vezérigazgatósága székházában ünnepélyesen beiktatták hivatalába a MÁV új elnök-vezérigazgatóját, Urbán Lajost. A megbízólevelet Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter nyújtotta át. Ezzel egyidőben - érdemei elismerése mellett, más fontos megbizatására való tekintettel - felmentette tisztségéből Onozó Györgyöt, a MÁV eddigi vezérigazgatóját.

x x x


A beiktatási ünnepséget követően Urbán Lajos az MTI
munkatársának kérdéseire felvázolta munkaprogramját, a vasúttal
kapcsolatos elképzeléseit. Mint mondotta, Magyarországon - az
ezredfordulóig feltétlenül - továbbra is meghatározó szerepet tölt
be a vasút az áru- és személyszállításban. A jelenlegi gazdasági
helyzetben nem lehet arra számítani, hogy gondjai megoldására több
pénzt kap a vasút, ám azt mindenképpen el kell érni, hogy a
rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban használják
fel. A beruházásokat koncentráltan, s szigorú ésszerűségi,
fontossági sorrendben kell elvégezni.

    Az egyik legfontosabb feladat - s ezt pénz nélkül is el lehet
érni -, hogy a vasút megbízhatósága számottevően növekedjék. Ez
feltétele annak, hogy a belföldi és a nemzetközi fuvaroztatók
bizalmát a fuvarversenyben a MÁV nyerje el. Szigorú szankciókat
helyeznek kilátásba azokkal szemben, akiknek hibájából, hanyag,
rossz munkája miatt a vasút a szállítási feladatokat nem mindig
tudja határidőre elvégezni. Feltétlenül szükség van a
kereskedelempolitika koreszerűsítésére, s a kínálati pozíció
létrehozására. A személyszállításban sürgető feladat az intercity
forgalom feltételeinek kialakítása - hangsúlyozta az
elnök-vezérigazgató -, azaz olyan gyorsvonati rendszer megteremtése,
amelynek révén az utasok fele annyi idő alatt érhetnek el a
fővárosból egy-egy vidéki nagyvárosba, mint közúton. Ugyancsak
javítják az utazási feltételeket a munkásvonatokon.

    Urbán Lajos szerint érdemes volna elgondolkodni azon - s erről
hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek a partnerekkel -, hogy közös
szállítmányozó részvénytársaságot hozzanak létre a legnagyobb
fuvarozó vállalatok, így elsősorban a MÁV, a Volán, a Hungarocamion.
(folyt.köv.)


1989. február 15., szerda 17:15


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (2. rész)

Ez az újfajta konstrukció döntően a fuvaroztatók érdekeit szolgálná,
hiszen a szállítás szakszerű, hatékony megszervezésével
lerövidítenék az áru útját s ez a fuvarozási költségek csökkenését
is magával hozná.

    Az idegenforgalomban is jóval nagyobb szerepet akar vállalni a
vasút - fejtette ki Urbán Lajos. Megvannak a feltételei annak, hogy
a közlekedés területén tevékenykedő idegenforgalmi cégek olyan
részvénytársaságot hozzanak létre, amely részt venne a szállodaipar,
a vendéglátás és a turizmus fejlesztésében.

    A vasút új vezetője végül hangsúlyozta: a MÁV csak részben tudja
megoldani gondjait, az átütő műszaki fejlődéshez, az európai vasúti
színvonal megközelítéséhez a mostaninál jóval több pénzre van
szükség. A magasabb szintű döntések kialakításánál azt is figyelembe
kellene venni, hogy szerte Európában, így például az NSZK-ban,
Ausztriában, Franciaországban, Svájcban és Olaszországban sorra
épülnek az új, nagy teljesítményű vasútvonalak, arra számítva, hogy
nagy lendületet kapnak a vasúti szállítások. Ha a MÁV nem tud
felzárkózni, óhatatlanul alulmarad a nemzetközi versenyben, s ez a
külkereskedelmi folyamatokat is veszélyeztetheti. (MTI)


1989. február 15., szerda 17:17


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD