|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
Országos közlekedési konferencia Miskolcon (2. rész)
|
Természetesen a magyar légiközlekedés jövőjét is behatárolják a szerény anyagi lehetőségek, annyi azonban már biztos, hogy a Magyar Légiközlekedési Vállalt kifutott gépeinek pótlását nem a szovjet piacról, hanem valószínűleg Nyugatról oldják meg: tárgyalnak a Boeing céggel és a francia Air Bus-szal is. Új repülőterekre is szükség van; szóba kerültek a szovjetek által elhagyott repülőterek, amelyek kifutópályáinak többsége alkalmas óriásgépek fogadására is, azonban a repülés biztonságát nem a pályák hossza határozza meg, hanem világszínvonalon álló berendezései, kommunikációs eszközei - és ezek a berendezések jóval többe kerülnek, mint maguk a betonpályák. Tranzit-repülőtérként fontolóra kell venni a debreceni, illetve a rövidesen szintén felszabaduló mezőkövesdi repülőteret.
A magyarországi autópályák továbbépítéséről a helyettes államtitkár kifejtette: megvalósítható közelségbe került az 1-es, a 3-as, az 5-ös és a 7-es autópályák folytatása. Az nem lehet vita tárgya, hogy ha a Budapest-Bécs világkiállítás megvalósul, akkor teljes egészében rendezni kell a két ország közötti autópálya ügyét; jugoszláv oldalról az országhatárig szintén folynak autópálya-építések, tehát hazánknak is meg kell építeni a tranzitpályát. Pénz ugyan még a jelenlegi magyar úthálózat minőségének szinten tartására sincs, de nyugati ajánlatok, konzorcium formájában már vannak, s az Országgyűlés erre vonatkozó döntése után kiírják a nemzetközi pályázatot a magyar autópályák építésére. (MTI)
1990. augusztus 21., kedd 19:59
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|