|
|
|
|
|
|
|
|
BBC, Esti műsor:
A horvát népszavazás
"Nehéz tudni, hogy a horvátországi szerb kisebbség
tulajdonképpen mit akar, mit kíván jelenleg. Egyelőre arról
beszélnek, hogy a kulturális autonómia megőrzését szeretnék
valamilyen módon megvalósítani. Attól félnek, hogy az új
horvátországi - eléggé nacionalista - kormány, valamilyen módon
megpróbálja tőlük elvenni ezeket a jogokat.
Ez, nem hiszem, hogy megfelel a valóságnak: a horvát kormány
garantálta ezeket a kulturális és egyéb jogokat. Ami komolyabb
veszély a szerbek számára: hogy az a fajta tisztogatás, ami az
egykori kommunista pártfunkcionáriusok pozícióiban folyik most már
az új kormány hivatalba lépése óta -, az nagymértékben a szerbeket
is érinti, úgy, hogy valóban a szerb kisebbség egy ilyenfajta nyomás
alatt érzi magát.
- Egyáltalán milyen körülmények között zajlik ez a népszavazás?
A jelekből úgy tűnik, hogy a fenyegetettség légköre uralkodik. Kik
vehetnek részt és milyen eredményt várhatunk?
- Ennek a népszavazásnak semmi köze a demokráciához. Egy nem
hivatalos szerb kisebbségből álló felfegyverzett polgárőrség
igazoltat embereket, nem engedi be őket erre a szerb területre.
Hozzátenném, hogy egész Jugoszláviában rendkívül sok embernek van
fegyvere, még a II. világháborúból - visszamenőleg. "
|
|
|
|
|
|
|
Cappellini nyerte a magyar vb-futamot
|
1990. augusztus 20. hétfő (MTI) - Az olasz Guido Cappellini sikerével zárult a Forma 1-es motorcsónak világbajnokság budapesti futama, amelyet hétfőn a Margit híd és Lánchíd közötti Duna-szakaszon bonyolítottak le.
A versenyre 10 nemzet képviseletében 18 versenyző sorakozott fel, hogy 45 percen keresztül csatározzon a világbajnoki pontokért. Még csak az 5. körnél tartottak a résztvevők, amikor a svéd Thomas Eriksson bukott, s emiatt félbeszakították a futamot. A megismételt rajtnál már csak tizenöten vágtak neki a hátralévő 50 körnek. Sokáig az olasz Cappellini haladt az élen, aztán a brit Jonathan Jones és honfitársa, John Hill is élre állt, majd a 21. körtől a leintésig újra Cappellini vezetett.
A magyar szinek képviselőjének, Csepregi Györgynek szereplését nem kísérte szerencse: az új rajt utáni ötödik körben műszaki hiba miatt - a hatodik helyről - kiállásra kényszerült.
A Forma 1-es motorcsónak világbajnokság budapesti futamának végeredménye: 1. Guido Cappellini (olasz) 37:53.09 perc - 50 kör (1 kör: 1.8 km) 2. Fabrizio Bocca (olasz) 37:59.29 3. Tadaki Isikava (japán) 38:01.38 4. Phil Duggan (brit) 1 kör hátrány 5. Kaj Marshall (ausztrál) 1 kör hátrány 6. Michael Werner (nyugatnémet) 1 kör hátrány
A világbajnoki pontverseny állása az 5. futam után: 1-2. Peter Lindenberg (dél-afrikai) és Guido Cappellini 13-13 pont 3. Don Johnston (amerikai) 12 4. Mike Zamparelli (olasz) 11 5. Jonathan Jones 9 6. Phil Duggan 8
A győztesnek, Guido Cappellininek a verseny fővédnöke, Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszter adta át a trófeát, a második helyezettet, Fabrizio Boccát a Nemzetközi Motorcsónak Szövetség elnöke, Ralf Fröhling, a harmadik helyezettet, Tadaki Isikavát pedig a magyar szövetség elnöke, dr. Nagy Ervin köszöntötte a dobogón.
A hazai siklóhajósoknak meghívásos versenyt rendeztek, az egyes kategóriákban a következők nyertek:
O-350: Tubákos Iván (Bajai Vízügy Spartacus) 1200 pont O-500: Havas Attila (KVMSC) 925 O-700: Pintér József (Szegedi ESK) 1000+++
1990. augusztus 20., hétfő 17:56
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|