Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 20.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Esti műsor:

A horvát népszavazás

"Nehéz tudni, hogy a horvátországi szerb kisebbség tulajdonképpen mit akar, mit kíván jelenleg. Egyelőre arról beszélnek, hogy a kulturális autonómia megőrzését szeretnék valamilyen módon megvalósítani. Attól félnek, hogy az új horvátországi - eléggé nacionalista - kormány, valamilyen módon megpróbálja tőlük elvenni ezeket a jogokat. Ez, nem hiszem, hogy megfelel a valóságnak: a horvát kormány garantálta ezeket a kulturális és egyéb jogokat. Ami komolyabb veszély a szerbek számára: hogy az a fajta tisztogatás, ami az egykori kommunista pártfunkcionáriusok pozícióiban folyik most már az új kormány hivatalba lépése óta -, az nagymértékben a szerbeket is érinti, úgy, hogy valóban a szerb kisebbség egy ilyenfajta nyomás alatt érzi magát. - Egyáltalán milyen körülmények között zajlik ez a népszavazás? A jelekből úgy tűnik, hogy a fenyegetettség légköre uralkodik. Kik vehetnek részt és milyen eredményt várhatunk? - Ennek a népszavazásnak semmi köze a demokráciához. Egy nem hivatalos szerb kisebbségből álló felfegyverzett polgárőrség igazoltat embereket, nem engedi be őket erre a szerb területre. Hozzátenném, hogy egész Jugoszláviában rendkívül sok embernek van fegyvere, még a II. világháborúból - visszamenőleg. "

Eltérített szovjet repülőgép - (1)

Karacsi/Újdelhi/Moszkva, 1990. augusztus 20. hétfő (MTI-tud/Reuter/AP-DJ/TASZSZ) - A karacsi nemzetközi repülőtéren hétfőn leszállt az az eltérített TU-154-es szovjet polgári repülőgép, amelyet vasárnap éjszaka kerített hatalmába több fegyenc.


A gépeltérítésről ellentétes beszámolók jelentek meg.

A TASZSZ a szovjet polgári repülési minisztériumra hivatkozva
azt közölte hétfőn, hogy tizenöt fegyenc hatalmába kerítette a Jakut
Autonóm Köztársaság Csulman repülőtér betonján álló belföldi járatú
repülőgépet, miután lefegyverezte a kísérő őröket. A fegyencek
ellenőrzése alá került repülőgép ezt követően felszállt, majd rövid
időn belül visszatért Csulmanba, ahol elengedték a nőket és a
gyereket. A rabok hat fegyenctársukat is ,,kitették,, a repülőtér
betonjára. A fedélzeten huszonkilenc férfi utas maradt.

    A minisztériumi illetékes közlése szerint a géprablók
egyidejüleg azt követelték, hogy engedjék el két rabtársukat a helyi
börtőnből. Miután követelésüket a hatóságok teljesítették, a
repülőgép Taskentbe repült, majd Karacsi felé vette útját.

    A szovjet rádió sajtószolgálatának, az Interfaxnak hétfői
jelentése szerint tizenöt fegyenc, akiket a szibériai Nyerjungri és
Jakutszk közötti belföldi járaton szállítottak, lefegyverezte három
kisérőjét. Azt követelték, hogy a gép, amelynek fedélzetén 92
személy tartózkodott térjen vissza Nyerjungriba. Amikor a gép
visszatért a városba, a fegyencek 41 utas asszonyt és gyerekek
elengedtek, miután a hatóságoktól követelt két pisztolyt és hatvan
lövedéket megkapták. A cserét követően hat fegyenc megadta magát. A
többiek folytatták útjukat Taskentbe. A közép-ázsiai város
repülőterén egész éjjel folyt az alkudozás a hatóságokkal.

    A repülőgép a délelőtti órákban indult tovább. Az első
jelentések szerint a következő úticél Újdelhi lett volna, de a
dél-pakisztáni Karacsi térségében a pilóta jelezte a
repülésirányítóknak, hogy már csak harminc percre elegendő
üzemanyaga van, és engedélyt kért a kényszerleszállásra.

    Az MTI újdelhi tudósítójának értesülései szerint az Indira
Gandhi nemzetközi repülőtéren minden szükséges biztonsági
intézkedést meghoztak arra az esetre, ha a gép oda érkezne. Az
indiai hatóságok a repülőtér kifutópályája mellé a terroristák
elleni harcra kiképzett kommandós alakulatokat vezényeltek ki. A
Reuter viszont úgy tudja: az újdelhi kormány már engedélyt adott a
gépnek arra, hogy szükség estén leszálljon a főváros Palam nevű
repülőterén, ahova terroristaellenes különítményt rendeltek ki. +++



1990. augusztus 20., hétfő 10:46


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD