Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 15.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az SZDSZ ügyvivőinek nyilatkozata

"...a vállalati tanácsok újraválasztását el kell halasztani, az erről szóló kormányrendeletet fel kell függeszteni, majd módosítani kell. Mihelyt a Parlament összeül, a szabad demokrata képviselőcsoport megteszi a szükséges lépéseket. "
BBC, Panoráma:

Népszavazás vagy felkelés Horvátországban?

"Tudjman elnök Horvát Demokrata Szövetsége a három hánappal ezelőtti többpárti választásokon nagyarányú győzelmet aratott. A választások után megalakult jobbközép kormánya megpróbálta a gyakorlatba átültetni ígéreteit a választások előtti korteshadjáratban. Tudjman pártja ígéretet tett a horvát nemzeti értékek helyreállítására, a kommunista vezetők leváltására, a kommunisták által alkotott törvények megváltoztatására, csakúgy, mint Jugoszlávia laza szövetségi rendszerré való átalakítására, amely gyakorlatilag Horvátország függetlenségét jelentené. "

- Lesz-e magyar autógyártás? - 3. folyt.

Ezek az egyszerű számítások már évekkel ezelőtt rendelkezésre
álltak. Éppen ez magyarázza, hogy az állami gazdasági vezetés
egyáltalán tárgyalásokat kezdett külföldi partnerekkel hazai
autógyár létesítéséről. Hangsúlyozni kell, hogy ez a vezetés ebben
az ügyben is csak kényszerhelyzetben kezdte mérlegelni ezt a
lehetőséget, de dönteni mindmáig nem volt képes. Tárgyaltak a
szovjet Zaporozseccel, a japán Suzukival, a csehszlovák Skodával, a
bulgárokkal, a románokkal, a General Motorssal - a felsorolás
korántsem teljes.

    A jelek szerint a japán autóóriás, a Suzuki most döntésre
kívánja vinni az ügyet, és valószínűleg utolsó ajánlatát készül
megtenni, mielőtt feladja a további kísérletezést. Bizonyos, hogy a
japán cég ajánlata vegyes vállalati formára vonatkozik. A Suzuki
részesedése arányában maga gondoskodnék a beruházásról, és
valószínűleg meghitelezné a magyar fél beruházási részét is. És ez
tetemes előny a jelenlegi tőkehiány viszonyai között. Megoldható
lenne a részegységgyártó hálózat kiépítése is úgy, hogy a japán tőke
segítségével kis vegyesvállalatok körét hívják életre.

    De itt természetesen nemcsak a tőke előteremtéséről van szó,
arról is, hogy Magyarország a világ élvonalát képviselő autógyártási
technológiát és gyártási infrastruktúrát honosíthat meg a Suzuki
közreműködése révén, mivel a vegyes vállalati formában a japán
partner közvetlenül érdekelt a sikeres meghonosításban és a gyártott
széria állandó korszerűsítésében is. Az természetesen igaz, hogy a
gyártott kocsik egy része a Suzukit illetné, és csupán kisebb hányad
maradna a hazai kereslet kielégítésére, de ha a vállalkozás
sikeresnek bizonyul, aligha lehet akadálya az üzem kibővítésének.
(folyt.)


1989. november 1., szerda


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD