Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 13.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Józan Élet Szövetség közleménye

"A szenvedélybetegségek pusztító következményeit reálisan számbavevő és éppen ezért a megelőzésükön - megfékezésükön munkálkodó országos mozgalomnak immár a legitim parlamentben is van képviselete. "
SZER, Magyar híradó:

Az iraki válság hatása a magyar gazdaságra

"...a nyolcvanas évek elején valóban Irakkal nagyon nagy volt a forgalom. Volt olyan év, hogy a magyar export a 300 millió dollárt is elérte, akkor Irak volt a harmadik világban az első számú kereskedelmi partnere Magyarországnak. De már az iráni-iraki háború időszakában és annak következtében ez a forgalom összeomlott, 1988-ban az utolsó háborús évben 16 millió dollárra zsugorodott a magyar export. És ennek mindenképpen vége van, mert ez az intenzív kapcsolat Irakkal - és itt most nemcsak Magyarország vonatkozásában volt ez érvényes, hanem az összes kelet-európai ország vonatkozásában - ez arra épült, hogy Irak volt kiszemelt partnere a Közel-Keleten a Szovjetuniónak."

Történelmi vállalásunk 4.


A helyi jogszabályok alkotásához helyi önkormányzati szervek
kellenek: megyei közgyűlés, városi elöljáróság, falusi-községi
elöljáróság. S hogy legyenek olyan választott személyek, akik
egyfelől e testületeknek felelősek a helyi rendelkezések
érvényesítéséért, másfelől az országos kormányzati intézkedéseket
érvényesítik. Két jellegzetességet tartok fontosnak: mindenekelőtt
demokratikusan választott személyek legyenek - tehát nem fentről,
akár nyiltan, akár fülbesúgással kijelölt emberek (ismerjük: "édes
egykomám, ezt szeretném én polgármesternek"), hanem akiket
ténylegesen lentről, szabályozott jelölési eljárással,
demokratikusan választanak meg. És a második jellegzetesség: mint
ahogy a kormányt felelősségre vonhatja az országgyűlés, úgy vonhassa
felelősségre a helyi önkormányzat képviselőit is a helyi,
demokratikusan megválasztott önkormányzati testület. Ennyi az egész.
Ha ez a harmadik pillér is meglesz, akkor a demokratikus fordulat
kiteljesedik, a nép azokkal szembesül, akiket a többség választott
meg.

    Hangsúlyozni kell azonban, hogy sem az országos, sem a helyi
szinten választottakat politikai felelősségük mellett semmilyen
választás sem menti fel a jogi felelősség alól. A politikai
felelősség a kormány esetében azt jelenti, hogy az Országgyűlés
előtt számol el, s ha magyarázatát a többség nem fogadja el,
megbuktathatja a kormányt. Ilyen felelősséggel tartozik az
önkormányzat minden tisztségviselője is. Jogrendszerünk, a magyar
demokratikus igazságszolgáltatás gondoskodik arról, hogy a megtévedt
köztisztiviselő a polgármestertől a köztársasági elnökig védve
legyen a zaklatásoktól, de arról is intézkedik, hogy indokolt
esetben bármelyikük bíróság elé állítható legyen. Ezért is van, hogy
a vádat képviselő legfőbb ügyészt, a népakarat legfőbb
letéteményesét az Országgyűlés választja; meg is tette. Ezért van,
hogy a Legfelsőbb Bíróság elnökét is a Parlament választja;
megtette. A jogrendszerről szólva itt emlékeztetek rá, hogy a
többség dönt, de a kisebbség jogainak sérelme nélkül
Ez azt
jelenti, hogy az Alkotmány minden egyénnek és minden, az egyénekből
önként formálódó közösségnek a jogait biztosítja, nemre, vallásra,
nemzetiségre, etnikumra való tekintet nélkül. Ezekben az alapvető
jogokban a többség nem sértheti a kisebbséget
Jogrendszerünk
biztosítja, hogy az esetleges jogsérelmekkel szemben bárki
megtalálja a jogvédelmet. A többség érvényesítheti akaratát, de nem
foszthatja meg a kisebbséget, vagyis az ellenzéket attól, hogy
szabadon, tisztességesen bíráljon. (folyt. )



1990. augusztus 13., hétfő 11:31


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD