Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 13.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Józan Élet Szövetség közleménye

"A szenvedélybetegségek pusztító következményeit reálisan számbavevő és éppen ezért a megelőzésükön - megfékezésükön munkálkodó országos mozgalomnak immár a legitim parlamentben is van képviselete. "
SZER, Magyar híradó:

Az iraki válság hatása a magyar gazdaságra

"...a nyolcvanas évek elején valóban Irakkal nagyon nagy volt a forgalom. Volt olyan év, hogy a magyar export a 300 millió dollárt is elérte, akkor Irak volt a harmadik világban az első számú kereskedelmi partnere Magyarországnak. De már az iráni-iraki háború időszakában és annak következtében ez a forgalom összeomlott, 1988-ban az utolsó háborús évben 16 millió dollárra zsugorodott a magyar export. És ennek mindenképpen vége van, mert ez az intenzív kapcsolat Irakkal - és itt most nemcsak Magyarország vonatkozásában volt ez érvényes, hanem az összes kelet-európai ország vonatkozásában - ez arra épült, hogy Irak volt kiszemelt partnere a Közel-Keleten a Szovjetuniónak."

Új közlekedés- és hírközléspolitikai elképzelések (2. rész)


A gazdasági rendszerváltozás részeként a tulajdonviszonyok is
alapvetően megváltoznak, s ez a közlekedés területére is nagy
mértékben hat. Azt azonban már most le lehet szögezni: nem arról van
szó, hogy az állam kivonul a közlekedésből, és azt privatizálni
kívánja. Az állam felelősségi körében mindenképpen megmarad a
közlekedés alaplétesítményeinek (utak, vasutak, kikötők,
repülőterek) biztosítása, az erre létrehozott alapok, a
költségvetés, illetve a működőtőke bevonásával. Ugyancsak megmarad a
felelőssége a menetrendszerinti tömegközlekedés fenntartásában. A
teherfuvarozást viszont egyértelműen piaci körülmények közé kell
helyezni, amelyen belül a közúti és a vízi fuvarozás alapvetően
privatizálható.

    Külön kérdés felzárkózásunk az 1992 utáni liberalizált európai
közlekedési piachoz. A kezdeti nehézségeket kétoldalú megállapodások
kezdeményezésével próbálja meg áthidalni a közlekedési kormányzat.

    Ami a környezetvédelem számára Bős-Nagymaros, az a közlekedési
tárca számára a hírközlés. Napjainkban a hírközlés globalizációjának
lehetünk tanúi, e nemzetközi folyamatból azonban Magyarország eddig
kimaradt. Ahhoz, hogy a gazdaság normális működésének feltételeit
megteremtsük, elengedhetetlen a postai és távközlési szolgáltatások
nagymértékű fejlesztése. Ezt már az előző kormány jelenleg is
érvényben lévő tíz éves fejlesztési programja is szorgalmazta. E
program szerint az ezredfordulóra megháromszorozódik a
telefonellátottság, és kiépül egy korszerű és gazdaságosan
működtethető országos alaphálózat. Rövidebb távon, azaz az
elkövetkezendő három évben 520 ezer fővonal kiépítését tervezik,
amelyből 490 ezer az új vonalak és 30 ezer a felújított vonalak
száma. A budapesti telefonínséget 139 ezer fővonal lesz hivatott
enyhíteni.

    A hároméves program az előzetes költségbecslések szerint 84
milliárd forintba kerül, s finanszírozása elsősorban világbanki
hitelekből történik. A hírek, információk nemzetközi áramlásában
részvételünket segíthetik azok a tervek is, amelyek az Intelsat-hoz
és az Eutelsat-hoz kapcsolódó földi állomások építésével a
nemzetközi hálózatokba való belépésünket jelentenék. A távközlés
területén feltétlenül említést érdemel a rádió-telefonhálózat
kiépítésének lehetősége, valamint a frekvencia moratórium jövőjének
kérdése. A minisztérium rendkívüli jelentőséget tulajdonít annak,
hogy a műsorszórásban minél nagyobb választék álljon a lakosság
rendelkezésére. Tény ugyanakkor, hogy a rendelkezésre álló
frekvenciák határokat szabnak a vágyaknak. (folyt.köv.)



1990. augusztus 4., szombat 16:16


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD