Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 12.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség és az MSZOSZ közös nyilatkozata

"A kétoldalú tárgyalások keretében a felek megállapodtak arról, hogy a Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség működési feltételeit - a vagyon végleges megosztásából ráeső tulajdon megelőlegezéseként - a jelenlegi MSZOSZ székházában biztosítják. A munkavállalók jobb érdekvédelme céljából szorosabb együttműködésben, rendszeres találkozásokban, a rendelkezésre álló információk folyamatos cseréjében, együttes fellépésében és közös akciókban érdekeltek. "
SZER, Világhíradó:

Önállósodási törekvések Szlovákiában

"A várható gazdasági nehézségek kezelése érdekében elkerülhetetlen a dolgok állásának, valamint a hatásköröknek a tisztázása. A szlovák kormány ezirányban - úgy tűnik - teljesen világos és határozott elképzelésekkel rendelkezik, melyre a cseh fél egyelőre nem tudott dinamikusan reagálni. Meglepte őket Meciar hajthatatlansága, erődemonstrációs kijelentései, és nemzeti érdekekkel alátámasztott abszolút érvényű intézkedései."

Országgyűlés - harmadik nap (6. rész)

Karvalits Ferenc (Zala m., 1. vk.), az MSZMP Zala Megyei
----------------
Bizottságának első titkára a helyi közlekedésben bevezetett forgalmi
juttatás és a helyközi autóbuszközlekedés adóztatása tárgyában
interpellált. Elsősorban arra hívta fel a figyelmet, hogy a
helyközi, illetve helyi személyszállítási feladatokat ellátó
közlekedési vállalatok jó részét kedvezőtlenül érintik a szabályozók.
A helyi járatú autóbuszvezetők egyharmada nem részesül a
kedvezményekből, ezek csak az öt kiemelt nagyvárosban, illetve a
fővárosban dolgozókat illetik meg. A támogatási rendszerben nem
ismerik el a személyszállítási tevékenység közszolgáltatási
jellegét.

    Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter -
a pénzügyminiszterrel egyeztetett - válaszában kifejtette, hogy
egyelőre nincs mód a kedvezmények kiterjesztésére, a fővárosban és
az öt kiemelt nagyvárosban az autóbuszvezetőknek fizetett forgalmi
juttatás alapvetően munkaerő-megtartó jellegű. A miniszter elmondta,
hogy a közlekedési kormányzat szándékában áll a
kedvezmények kiterjesztése, ám az ország pénzügyi lehetőségei ennek
egyelőre szűk határt szabnak. Mindenesetre kedvező jelenségnek
tekinthető, hogy több helyi Volán Vállalat különböző formában és
mértékben - saját erőből - igyekszik kárpótolni dolgozóit; munkaköri
pótlékokat és forgalmi juttatást vezettek be. A miniszter helyt
adott annak az észrevételnek, hogy a helyközi menetrend szerinti
közlekedési vállalatok adóztatása ellentmondásos azok
közszolgáltatói jellegével, de - mint mondotta - szűk körben -
főként a gazdaságilag elmaradott térségekben - mód van a menetrend
szerinti személyszállítási tevékenység támogatására: e vállalatok a
beruházási költségek 20 százalékát leírhatják
nyereségadó-alapjukból. Végül a miniszter - utalva a Minisztertanács
legutóbb hozott határozatára - bejelentette, hogy ez év szeptember
30-áig az Országos Árhivatallal és a Pénzügyminisztériummal közösen
felülvizsgálják a helyi és a helyközi közlekedés tarifális
támogatási rendszerét.

    A képviselő - bízva a felülvizsgálat pozitív eredményeiben -
elfogadta a miniszter által mondottakat. Az Országgyűlés 6
ellenszavazattal, 4 tartózkodás mellett tudomásul vette az
interpellációra adott választ. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 11:37


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD