Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 10.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége közleménye

"a zajló politikai események közepette nem jut elég figyelem sok fontos kérdésre, így a rokkantak ügyére sem. A kibontakozott piacgazdaság körülményei közepette a megszűnő munkahelyekről elsősorban egészségkárosodott emberek kerülnek utcára. "
SZER, Magyar híradó:

Cigány Népfőiskola Miskolcon

"Ma délután kettőkor kezdődött annak a cigánynépfőiskolának a nyitótábora, melynek a Miskolc melletti oktatási központ ad otthont az elkövetkezendő egy éven keresztül. A Phralipe miskolci tagozatának kezdeményezésére a megyei Művelődési- és Módszertani Központ szervezte a főleg cigány fiatalok képzését elősegítő tanfolyamot. Ma olyan 17 és 30 év közöttiek hallgatnak előadásokat, akik valahol már vettek részt szervező munkában, vagy érzik a tenniakarást. "

Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (1. rész)


1990. augusztus 7. kedd (MTI) - Ötödik éve nem múlik el
augusztus anélkül, hogy ne rendezzenek nagy érdeklődéssel kísért
Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamot a Hungaroringen. A
száguldó cirkusz mezőnye e hét végén látogat Magyarországra, hogy a
csapatok, vagyis a márkák és a pilóták az 5. Magyar Nagydíj
keretében világbajnoki pontokért küzdjenek.

    Ha nem jön közbe semmi, akkor 19 csapat képviseletében 35
versenyző próbál szerencsét. Kilenc pilótának már a péntek reggeli
egyórás előselejtezőn apait-anyait bele kell adnia, hiszen közülük
csak négyen folytathatják a küzdelmeket. A pénteki és a szombati
szabad- és időmérő edzéseken harmincan róhatják majd a köröket a
3968 méter hosszú, 19 kanyarral nehezített pályán, viszont a
vasárnapi rajtnál már csak a 26 legjobb versenyző sorakozhat fel a
77 körös megméretéshez.

    x x x

    A pénteken 8 órakor kezdődő előselejtezőn a következőknek kell
részt venniük az előselejtezőn: Olivier Grouillard (francia,
Osella), Gabriele Tarquini (olasz, AGS), Yannick Dalmas (francia,
AGS), Nicola Larini (olasz, Ligier), Philippe Alliot (francia,
Ligier), Bertrand Gachot (belga, Coloni), Roberto Moreno (brazil,
EuroBrun), Claudio Langes (olasz, EuroBrun) és Bruno Giacomelli
(olasz, Life Racing). Közülük talán Larini és Alliot, valamint
Grouillard és Dalmas a legesélyesebb a továbbjutásra.

    x x x

    Az eddig megrendezett kilenc vb-futam során a pilóták közül
16-an, a csapatok közül tízen iratkoztak fel a pontszerzők közé:
előbbieknél 48 ponttal a brazil Ayrton Senna, utóbbiaknál 77-tel a
McLaren az éllovas.

    x x x

    Ebben az esztendőben még csak három versenyző tudott futamot
nyerni: Senna és a francia Alain Prost 4-4 alkalommal
diadalmaskodott, míg az olasz Riccardo Patresét egy ízben intették
le elsőként. Ami pedig a magyarországi futamokat illeti: az első
három évben brazil győzelem született Nelson Piquet két- és Ayrton
Senna egy bravúros száguldása révén, míg legutóbb a brit Nigel
Mansell végzett az első helyen.
    x x x
(folyt.köv.)



1990. augusztus 7., kedd 12:58


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (2. rész)


A következő csapatok vesznek részt a világbajnokságon:

Ferrari (Ferrari motorral):
1. Alain Prost (francia), 2. Nigel Mansell (brit)

    Tyrrell (Cosworth):
3. Satoru Nakajima (japán), 4. Jean Alesi (francia)

    Williams (Renault):
5. Thierry Boutsen (belga), 6. Riccardo Patrese (olasz)

    Motor Racing Developement (Judd):
7. David Brabham (ausztrál), 8. Stefano Modena (olasz)

    Arrows (Cosworth):
9. Michele Alboreto (olasz), 10. Alex Caffi (olasz)

    Lotus (Lamborghini):
11. Derek Warwick (brit), 12. Martin Donnelly (brit)

    Osella (Cosworth):
14. Olivier Grouillard (francia)

    Leyton House Racing (Judd):
15. Mauricio Gugelmin (brazil), 16. Ivan Capelli (olasz)

    AGS (Cosworth):
17. Gabriele Tarquini (olasz), 18. Yannick Dalmas (francia)

    Benetton (Cosworth):
19. Alessandro Nannini (olasz), 20. Nelson Piquet (brazil)

    Scuderia Italia (Cosworth):
21. Emanuele Pirro (olasz), 22. Andrea de Cesaris (olasz)

    Minardi (Cosworth):
23. Pierluigi Martini (olasz), 24. Paolo Barilla (olasz)

    Ligier (Cosworth):
25. Nicola Larini (olasz), 26. Philippe Alliot (francia)

    McLaren (Honda):
27. Ayrton Senna (brazil), 28. Gerhard Berger (osztrák)

    Espo Larrousse (Lamborghini):
29. Eric Bernard (francia), 30. Aguri Suzuki (japán)

    Coloni (Cosworth):
31. Bertrand Gachot (belga)

    Eurobrun (Judd):
33. Roberto Moreno (brazil), 34. Claudio Langes (olasz)

    Monteverdi (Cosworth):
35. Gregor Foitek (svájci), 36. J. (Jyrky) J. (Jarvi) Lehto (finn)
    Life Racing (Judd):
39. Bruno Giacomelli (olasz)
(folyt.köv.)



1990. augusztus 7., kedd 13:14


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (3. rész)


A vb-pontverseny állása a 9. futam után:

pilóták:
1. Senna 48 pont
2. Prost 44
3. Berger 29
4. Boutsen és
    Piquet 18-18
6. Alesi,
    Nannini és
    Mansell 13-13
9. Patrese 12
10. Capelli 6
11. Bernard 4
12. Caffi és
    Modena 2-2
14. Suzuki,
    Warwick és
    Nakajima 1-1

    márkák:
1. McLaren 77 pont
2. Ferrari 57
3. Benetton 31
4. Williams 30
5. Tyrrell 14
6. Leyton House 6
7. Espo Larrousse 5
8. Arrows és
    Motor Racing Developement 2-2
10. Lotus 1
(folyt.köv.)



1990. augusztus 7., kedd 13:15


Vissza »


Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (4. rész)


A műsor:

augusztus 10., péntek:
8.00- 9.00 óra: Forma-1 előselejtező
10.00-11.30 óra: Forma-1 szabadedzés
13.00-14.00 óra: Forma-1 időmérő edzés
14.30-15.00 óra: Veterán túrakocsik szabadedzése
15.15-15.45 óra: Modern sportautók szabadedzése

    augusztus 11., szombat:
10.00-11.30 óra: Forma-1 szabadedzés
13.00-14.00 óra: Forma-1 időmérő edzés
14.30-15.00 óra: Veterán túrakocsik időmérő edzése
15.30-16.00 óra: Modern sportautók időmérő edzése
16.30-17.00 óra: Nemzetközi túrakocsik időmérő edzése

    augusztus 12., vasárnap:
9.30-10.00 óra: Forma-1 bemelegítő edzés
10.15-10.55 óra: Nemzetközi túrakocsi verseny (10 kör)
11.15-12.05 óra: Veterán túrakocsik versenye (15 kör)
12.45-12.55 óra: Ünnepélyes megnyitó
13.30- óra: Forma-1 rajtceremónia
14.00- óra: Forma-1 előstart zöld zászlóval (1 kör)
14.03- óra: Forma-1 Magyar Nagydíj rajt (77 kör)
16.05-16.20 óra: Forma-1 díjkiosztó
16.50-17.35 óra: Modern sportautók versenye (15 kör)
(folyt.köv.)



1990. augusztus 7., kedd 13:17


Vissza »


Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (5. rész)


Kedden megtartották a pályaellenőrzést, amelyen a Nemzetközi
Autósport Szövetség (FISA) képviseletében Roland Bruynseraede és
John Corsmit, továbbá Zsembery Jenő versenyigazgató, Szamos Miklós
versenyigazgató-helyettes és Nádasdi János, a Magyar Autó-és
Motorsport Szövetség főtitkára vett részt.

    A magyarok nagy örömére a külföldi szakemberek szinte mindent
rendben találtak a Hungaroringen, csak néhány helyen tetették át a
védőgumikat, s pótoltattak egy-két hiányzó csavart. Ugyanakkor arra
is felhívták a figyelmet, hogy a jövőben a védőkorlát magasságát
fokozatosan emelni kell.+++



1990. augusztus 7., kedd 17:09


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD