Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 10.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége közleménye

"a zajló politikai események közepette nem jut elég figyelem sok fontos kérdésre, így a rokkantak ügyére sem. A kibontakozott piacgazdaság körülményei közepette a megszűnő munkahelyekről elsősorban egészségkárosodott emberek kerülnek utcára. "
SZER, Magyar híradó:

Cigány Népfőiskola Miskolcon

"Ma délután kettőkor kezdődött annak a cigánynépfőiskolának a nyitótábora, melynek a Miskolc melletti oktatási központ ad otthont az elkövetkezendő egy éven keresztül. A Phralipe miskolci tagozatának kezdeményezésére a megyei Művelődési- és Módszertani Központ szervezte a főleg cigány fiatalok képzését elősegítő tanfolyamot. Ma olyan 17 és 30 év közöttiek hallgatnak előadásokat, akik valahol már vettek részt szervező munkában, vagy érzik a tenniakarást. "

Országgyűlés - harmadik nap (12. rész)

Nobis Ferenc (Budapest, 66. vk.), a Budafoki Építőipari
------------
Szövetkezet elnöke a 6-os főút új budapesti bevezetésének az M0-ás
autópályával együtt történő kiépítése tárgyában interpellált a
közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez. A képviselő
szerint az érintett kerületek lakosai félnek attól, hogy ennek az
útnak az építése inkább hátrányos lesz, mint előnyös, az amúgy is
túlzsúfolt útszakasz tovább terhelődik. Ezért igénylik a lakosok,
hogy a 6-os főutat - az M0-ás autópályával egyidejűleg - új
nyomvonalon építsék ki, a XI. kerületi Hunyadi János útig, s
teremtsék meg a megfelelő csatlakozási pontokat is.

    Derzsi András válaszában rámutatott, hogy az M0-ás autópálya
tervezése és építése a legkorszerűbb módszerekkel történik. A
beruházás egyik legfontosabb célja a belső városrészek
tehermentesítése. Jelenleg a 6-os út és az M5-ös autópálya közötti
mintegy 15 kilométeres szakasz kiépítése folyik, az átadás 1990
második félévében várható. A 4,5 milliárdos költséggel megvalósított
útszakasz kétségkívül tehermentesíti a kerületet, elsősorban a
Dunántúlról Pest irányába tartó forgalmat tereli el. A miniszter
annyiban osztotta a képviselő aggodalmát, hogy ha az M0-ás autópálya
második szakasza is megvalósul az M1-es és az M7-es autópályák
között, akkor ez már jelentősen terheli a 6-os út belső szakaszát. A
feszültségek elkerülésére a tárca több egyeztető megbeszélést
tartott a lakosság képviselőivel, és az útépítés ütemezésében
messzemenően figyelembe vették a kerület lakosainak véleményét.
Mindezeknek megfelelően a 6-os út külső szakasza 1991-ben. a
leginkább túlzsúfolt belső szakasza pedig 1993-ban készül el.

    A képviselő megköszönte az interpellációra adott választ, és
egyúttal a miniszter korrekt, segítőkész magatartását, amelyet a
korábbi egyeztető tárgyalásokon tanusított. Az Országgyűlés
ugyancsak elfogadta a miniszter válaszát. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 13:10


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD